Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Bestillinger for 250 millioner - Just Eat mangedobler arbeidsstokken

Carsten Boldt vil doble markedsandelen i Norge.
therese.karlsrud.haugen
therese@ehandel.com

Vil doble markedsandelen i Norge.

ANNONSE

I likhet med netthandel for øvrig, er også markedet for utkjøring av mat i eksplosiv vekst. Digitaliseringen av serveringsbransjen er i full gang, og har satt ytterligere fart som følge av pandemien.

Matordre- og leveringstjenesten Just Eat har måtte ansette flere enn 120 sjåfører siden oktober i fjor, og tredobler nå salgsstyrken for å vokse i Norge. Den store satsingen er et resultat av fusjonen mellom Just Eat og Takeaway.com som gikk gjennom i mai 2020.

Siden fusjonen med Takeaway.com i fjor, har vi ansatt mange nye medarbeidere i Norge. Vi er i sterk vekst, og vil tredoble salgsstyrken vår i løpet av inneværende år. I tillegg har vi ansatt egne sjåfører, noe som gir oss bedre kontroll over matleveringen og forbedrer servicenivået, sier Boldt, sier Norgessjef Carsten Boldt, som har et mål om å doble markedsandelen innen utgangen av året.

Nå slår Just Eat og Takeaway.com to også sammen bestillingsplattformene, og får én felles, global bestillingsløsning.

Det blir enklere å bestille favorittmaten, uansett om du er på hjemmekontor i Norge, leier ferieleilighet i utlandet eller er på besøk i andre deler av verden. Bestillingsløsningen blir rett og slett smartere, slik at det både går raskere å få maten ferdig på døra, eller som «klikk og hent», sier Boldt, og legger til:

For kundene kan en app-endring virke som en liten bagatell, men denne «bagatellen» betyr i realiteten at restaurantene får et helt nytt verktøy som åpner for raskere levering av maten, sier Boldt.

Norge bak resten av Skandinavia 

Det norske markedet minner om resten av Skandinavia, men er i langt større grad dominert av pizza. I følge Just Eat er Norge det landet i verden man spiser mest pizza per innbygger.

Boldt forteller også at vi, til tross for at Norge på mange områder er fremst i digitaliseringen, er ett til to år bak våre naboland.

Når det gjelder digitalisering av restaurantbransjen, er Norge fortsatt et stykke bak svensker og dansker. I stedet tviholder nordmenn på telefonen som bestillingskanal, sier Boldt.

Under pandemien i 2020 økte Just Eat antall takeaway-bestillinger med over 30 prosent, og ambisjonene er like høye for dette året. Selskapet har over 125 000 kunder, og formidlet matbestillinger for 250 millioner kroner i Norge i løpet av fjoråret.

Del artikkel: