Too Good To Go øker – både innen antall solgte forundringsposer, brukere og samarbeidspartnere. Med en økning på nærmere 50 prosent ble 2,2 millioner poser med mat reddet i 2021, hvilket tilsvarer en verdi på 300 millioner kroner. Samtidig er interessen fra matbedrifter stadig større.
Vi har en solid økning i antall matbedrifter som vil være med i appen og nå ut til forbrukere med overskuddsvarene sine. Samtidig har antall app-brukere økt mye. Vi har sett interessen vokse fra år til år, noe som også henger sammen med at klimasaken flagges høyere og matredding er blitt noe man er stolt av, sier Ann-Kristin Raknes Pfründer, daglig leder i Too Good To Go, i en pressemelding.
I løpet av 2021 økte antall matreddere med 360 000 brukere, og appen har i dag totalt 1,6 millioner brukere i Norge. På landsbasis samarbeider selskapet med 4000 partnere, hvilket er en økning på 60 prosent sammenlignet med fjoråret.
LES OGSÅ: 330 nye Joker-butikker i Too Good To Go – veksten fortsetter
Spesielt har interessen fra dagligvarebutikkene vokst, og totalt 1500 dagligvarebutikker er nå med i kampen om å redusere matsvinn i samarbeid med Too Good To Go.
Dagligvarebutikkene har kommet for fullt den siste tiden. De bruker appen som en nødløsning på slutten av dagen, som ett av flere tiltak for å redusere svinnet. Kjeder som Coop, MENY, Joker og Bunnpris er med. De selger blant annet dato- og bakervarer og mat fra ferskvaredisken som må selges samme dag. Det gjør at brukerne våre kan velge mellom flere typer overskuddsvarer enn før, og dette bidrar nok til at flere har fått øynene opp for appen. I tillegg er det kanskje flere som er blitt bevisste på å leve bærekraftig, sier Raknes Pfründer.