Byggevarebransjen har lenge vært skånet for internasjonal konkurranse, i motsetning til elektronikkbransjen som tidlig måtte lage gode løsninger for netthandel for å kunne være med i spillet.
Dette forspranget skal nå hentes inn, når Erik Hegerlund tar over som sjef for netthandel i Maxbo. Med sin erfaring fra Elkjøp og Elektroimportøren skal han redesigne Maxbo sine nettbutikker ut mot både privat- og proffmarkedet.
MÃ¥let er at Maxbos nettsider skal bli blant de beste, uavhengig av bransje, sier Hegerlund i en pressemelding i dag.
Med mål om å gjøre nettbutikken enda mer kundeorientert skal det allerede denne uken lanseres flere nyheter på selskapets nettsider. Her kommer 17 års erfaring som netthandeltsansvarlig i Elkjøp og fem år som netthandelsleder i Elektroimportøren godt med.
Maxbo hadde allerede gjort en stor jobb med nettsidene da jeg begynte. Den siste tiden har vi jobbet med å fokusere enda mer på kundeopplevelsen. Vi skal i større grad gi kundene den veiledningen og hjelpen på nett, som vi allerede gir dem i alle våre 60 varehus.
Når man får 1600 treff på skruer, er det tydelig at søkemulighetene må være gode, og ikke for produktorientert. Elektro- og elektronikkbransjen er langt fremme på netthandel, og jeg tar med meg mange erfaringer derfra som skal gjøre det enklere for kundene å finne og kjøpe produktene de trenger.
Alt i alt handler det om en bedre kundeopplevelse på nett – og det må investeres i både ny teknologi og produksjon av godt innhold i tiden fremover.
Det skal være færrest mulig klikk for å finne det man er ute etter. Samtidig skal vi løfte nettsidene med ny teknologi og nytt og verdifullt innhold, som gjør netthandelen til en enklere og bedre opplevelse, avslutter Hegerlund.