ANNONSE

Maxbo med ny netthandel - skal bli størst

therese.karlsrud.haugen

Ny løsning for B2C- og B2B.

ANNONSE

Maxbo har et mål om at netthandelen skal bli konsernets største butikk og investerer nå ytterligere i dette. Sammen med leverandøren Ateles har byggevarekjeden nylig lansert en ny netthandelsløsning for forbrukere, men skal også oppgradere B2B-nettstedet.

Første skritt mot å gjøre nettstedet til den største butikken i hele gruppen, står det i en pressemelding fra Ateles.

I dag har Maxbo 65 varehus samt nettbutikk. Den nye nettsiden skal være helt skybasert og "ekstremt rask". Løsningen er bygget på Magento og Pimcore, mens arkitekturen er bygget på en headless plattform og skrevet i React.

Det har vært et utfordrende, men et veldig morsomt prosjekt hvor vi tok et stort skritt i moderniseringen av Maxbos nettløsning. B2C-løsningen har nå et moderne fundament som vi kan fortsette å bygge på for å skape den beste e-handelsplattformen for fremtiden, sier Aleksandra Ciesielska, prosjektleder i Ateles.

Maxbo kunne for noen uker siden rapportere om en vekst på nett med 150 prosent siden mars. Byggevarehandelen har et mål om at 15-20 prosent av handelen skal skje digitalt i løpet av ett til to år.

Målet har vært å lage en fullstendig mobiltilpasset og skybasert netthandelsløsning som er rask og brukervennlig. Vi har nå oppnådd dette og Maxbo er nå klar til å løfte sin digitale handelsvirksomhet til neste nivå.

Del artikkel: