Dette er en fantastisk lagseier hvor alle 1600 medarbeidere i Mester Grønn har levert, kommenterte en stolt administrerende direktør i Mester Grønn, Erling Ølstad.
"Skapt stort engasjement"
Juryen viser til hvordan Mester Grønn åpnet 4 nye utsalgssteder i 2023, i tillegg til at de oppgraderte 13 av sine eksisterende butikker. I tillegg sikret kjedens fokus på service og opplæring, bærekraft og samfunnsansvar prisen Årets kjede.
Årets markedsaktivitet vant de på grunn av sin Rosa Sløyfe-kampanje.
Årets vinner har vært svært helhetlig i både uttrykk og gjennomføring, med et tydelig budskap i alle ledd. Helt fra annonser, visninger i sosiale medier og på selve lokasjonen. Kampanjen har skapt stort engasjement i sosiale medier som igjen har skapt økt besøk på lokasjon.
Ikke minst har det ført til gode resultater. Både for det kommersielle og for saken de har ønsket å belyse. Dette har resultert i en måloppnåelse som samfunnet som helhet vil tjene godt på og som til syvende og sist kan redde liv, står det i juryens begrunnelse.