ANNONSE

Mester Grønn stakk av med to gjeve priser: "En fantastisk lagseier"

Erling Ølstad, adm. dir. i blomsterbutikkjeden Mester Grønn. // Foto: Mester Grønn
"Med et tydelig budskap i alle ledd".
Linn Adine Andersen

Under kjøpesenterkonferansen i Stavanger skulle Årets kjede og Årets markedsaktivitet kåres, to priser som deles ut hvert år av Norsk Kjøpesenterforening.

Årets finalister bestod av Mester Grønn, Eurosko og den rasktvoksende dyrebutikkjeden Musti.

I juryens begrunnelse står det at vinneren har en visjon om å drive virksomheten på en bærekraftig og ansvarlig måte, som blant annet omfatter å velge miljøvennlige produkter og å redusere butikkens avfall.

Og i år ble det dobbeltseier når Mester Grønn stakk av med begge prisene.

ANNONSE

Dette er en fantastisk lagseier hvor alle 1600 medarbeidere i Mester Grønn har levert, kommenterte en stolt administrerende direktør i Mester Grønn, Erling Ølstad.

"Skapt stort engasjement"

Juryen viser til hvordan Mester Grønn åpnet 4 nye utsalgssteder i 2023, i tillegg til at de oppgraderte 13 av sine eksisterende butikker. I tillegg sikret kjedens fokus på service og opplæring, bærekraft og samfunnsansvar prisen Årets kjede.

Årets markedsaktivitet vant de på grunn av sin Rosa Sløyfe-kampanje.

Årets vinner har vært svært helhetlig i både uttrykk og gjennomføring, med et tydelig budskap i alle ledd. Helt fra annonser, visninger i sosiale medier og på selve lokasjonen. Kampanjen har skapt stort engasjement i sosiale medier som igjen har skapt økt besøk på lokasjon.

Ikke minst har det ført til gode resultater. Både for det kommersielle og for saken de har ønsket å belyse. Dette har resultert i en måloppnåelse som samfunnet som helhet vil tjene godt på og som til syvende og sist kan redde liv, står det i juryens begrunnelse.

Del artikkel: