Forberedelsene er godt i gang for årets e-handelskonferanse NXT – The Future of Commerce. I februar ble det avgjort at konferansen flyttes til oktober. Konferansen vil fremdeles eie rom i Oslo Spektrum hvor man forventer fullsatt sal til et program spekket med spennende foredrag og paneldebatter.
Det er ingen tvil om at mange nå setter pris på å kunne møtes igjen til fysiske eventer og Ehandel gleder seg stort til å ta imot publikum den 11.oktober. Temaet for årets konferanse har tidligere vært The Sustainable Generation. Dette er nå endret til Gen Z samtidig som man bevarer mange av de samme holdepunktene og hovedfokuset skiftes over til den neste generasjonen av forbrukere.
Angående endringen av temaet mente vi det ble enda viktigere å fokusere på en av de viktigste generasjonene i dag som vil bety mye for den digitale handelens fremtid. Vi er overbevist om at utviklingen for å nå de yngre målgruppene går ekstremt raskt akkurat nå, hvilket også er årsaken til at vi ville fokusere mer på dette. Vi kommer ikke til å ta fokuset vekk fra bærekraft, dette temaet vil være en rød tråd gjennom eventet ettersom det nettopp er viktig for Gen Z å tenke ut fra et bærekraftig perspektiv.
Med andre ord vil vi forsøke å inkludere så mye interessant og lærerikt innhold som vi bare klarer for at deltagerne skal kunne lære seg hvordan man best markedsfører seg mot, selger til eller i det hele tatt når ut til generasjon Z på årets NXT Nordic. Dette er relevant for alle selskaper i dag, forteller Niclas Albäck, partneransvarlig hos Ehandel.
Programmet gjør et dypdykk i nettopp hva den neste generasjonen av forbrukere ønsker og ikke minst krever av bransjen fremover. For hvordan når man den generasjonen som bruker mest tid av "alle" på sosiale medier – og dermed også utgjør en generasjon forbrukere med enorme salgsmuligheter? Hvilke plattformer gjelder, hvordan skape økt konvertering og på hvilken måte ønsker Gen Z å få varene levert hjem? Alt dette og mer vil være i fokus under dagen.
Metaverse om fremtidens e-handel
En rekke foredragsholdere er booket og programmet begynner å falle på plass. Under de overordnede temaene Gen Z – Future of Commerce, Target the Conscious Consumer og Trend Is Your Friend vil publikum få et innblikk i alt fra ferske trender og analyser om målgruppen Gen Z til paneldebatter og keynotes om AI-baserte produktanbefalinger, utvikling av bærekraftige forretningsstrategier og hvordan man fanger et voksende marked som, etter alt å dømme, er på vei inn i Metaverse.
Vi har jobbet med innholdet til NXT Nordic i lang tid på grunn av pandemien og det er derfor ekstra kult å slippe Super Early Bird-billettene nå. Med alle de spennende profilene som allerede er klare for årets event, med alt fra Vegard Harm og Christine Dancke som programledere og varemerker som IKEA, Bambuser med fler, så har vi dessuten nettopp fått klarsignal om at Meta vil være med og diskutere fremtidens e-handel i Metaverse. Dette i tillegg til mye, mye mer. Så med andre ord vil jeg si at dette er en perfekt anledning til å gå inn og booke sin Super Early Bird-billett, når det fortsatt finnes billetter å ta av, sier Albäck.
Det er duoen Vegard Harm og Christine Dancke som vil geleide publikum gjennom årets konferanse. I tillegg til headlineren Metaverse kan Ehandel bekrefte flere foredragsholdere, blant annet Ole Petter Nyhaug fra analysebyrået Opinion, Terje Aarborg fra DHL, Mats Bjerkaas fra Element Logic, Siri Norhagen fra IKEA og seriegründeren og investoren Christopher Obereder.
Ida Johansson, vinneren av Wise 20 under 20 i Sverige vil delta og dele sine innsikter om egen AI-drevet rekrutteringsplattform, Bambuuser og Showroom vil holde en paneldebatt og diskutere det hete temaet liveshopping, og Oliver Edholm bak Depict vil i lag med Lipscore diskutere mulighetene som ligger i AI-drevne produktanbefalinger.
Super Early Bird-billetter til årets NXT-konferanse kan allerede bookes her, hvor man også vil finne løpende oppdateringer og informasjon om konferansen, foredragsholdere m.m.