Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Millionsuksess for norsk influenser - sikter mot USA og Australia

Foto: Sara Emilie Tandberg
therese.karlsrud.haugen
therese@ehandel.com

Har solgt 20 000 bikinier i sommer.

ANNONSE

Da mamma-influenseren Sara Emilie Tandberg opplevde å gå opp 45 kilo under sitt første svangerskap i 2015, erfarte hun et marked det var vanskeligere å finne klær i. Gjennom sin tid som influenser har hun stadig kjent på at det finnes lite mangfold i klesbransjen.

Dette ble starten på idéen om eget klesmerke, og nå er Careless lansert. Så langt er det kun en bikinikolleksjon som er i salg, men i følge influenseren er det flere ting på gang.

Responsen har vært helt overveldende! Dette beviser at det har manglet kvalitetsvarer som favner alle former og fasonger og som er designet for at alle skal føle seg vel, sier Tandberg, i en kommentar.

Jeg har gjort mange samarbeid med gode merkevarer, men det å kunne lage noe eget har vært en helt fantastisk reise.

Tandberg hadde et godt utgangspunkt med 350 000 følgere på Instagram, men drømmen ble først til virkelighet da hun fikk kontakt med Maren og David Reme og designer Line Biagio, gjennom influenser-kollega Monica Nyhus. Samarbeidet ble klart i vinter og de første vareprøvene kom allerede i april.

Sara er helt unik, ikke fordi at hun konverterer veldig bra, men fordi at hun virkelig ønsker å gjøre en forskjell - både gjennom at hun nå har hjulpet tusenvis av kvinner til å føle seg vel i badetøy, men også fordi at hun er dedikert på gi 10 prosent av overskuddet  til ME-forskning, uttaler Maren Reme.

Bare i juli skal Tandberg ha omsatt for 5,7 millioner kroner via egne kanaler, som inkluderer nettbutikk. Dette har kommet fra 3 dager med "drop", hvor flere størrelser skal ha blitt utsolgt på minutter. Bikinikolleksjonen ble lansert i juni i år. Totalt har influenseren og teamet sendt over 20 000 sett med bikinier.

Det er nå flere kolleksjoner på vei og via Tandbergs nettverk er man klare for en global ekspansjon allerede til høsten.

Som nevnt er det flere kolleksjoner «in the making», men via nettverket til Sara og teamet så er global ekspansjon på agendaen allerede nå i høst hvor kontakter i blant annet både USA og Australia er opprettet. Dette er bare begynnelsen, sier Reme.

Del artikkel: