Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Milliontap for moteplattformen: ”Gjenstår mye arbeid”

Helena Karlinder-Östlundh, fungerende adm. direktør i Nelly Group.
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Nedgang på 18 prosent.

ANNONSE

Nelly Group sliter fremdeles med marginalene. Salget gikk ned i løpet av første kvartal, fra 288 millioner svenske kroner samme periode i fjor til 234 millioner kroner i år. Dette er en nedgang på 18,7 prosent.

Driftsresultatet sank med 14,4 prosent til -33,7 millioner kroner.

Vår totale kundetrafikk lå nesten i linje med tilsvarende kvartal i 2022 og vi nådde en høyere organisk andel, men det var fremfor alt i den lavere konverteringen hvor våre kunders tilbakeholdenhet ble tydelig, også gjennom de periodene hvor vi valgte å drive salget gjennom prissenkinger, sier Helena Karlinder-Östlundh, fungerende administrerende direktør i Nelly Group, i kvartalsrapporten.

Selskapet opplevde også en økt returgrad i kvartalet, en trend man vil jobbe hardt med å vende – først og fremst gjennom optimalisering av returhåndteringen.

Hva gjelder å nå svart sifre gjenstår det en hel del.

Vi har de siste ni månedene gjort grunnleggende forbedringer på flere områder og dermed begynt å skape de rette forutsetningene for å nå lønnsomhet, selv om det gjenstår mye arbeid, sier Karlinder-Östlundh.

Del artikkel: