Nelly Group sliter fremdeles med marginalene. Salget gikk ned i løpet av første kvartal, fra 288 millioner svenske kroner samme periode i fjor til 234 millioner kroner i år. Dette er en nedgang på 18,7 prosent.
Driftsresultatet sank med 14,4 prosent til -33,7 millioner kroner.
Vår totale kundetrafikk lå nesten i linje med tilsvarende kvartal i 2022 og vi nådde en høyere organisk andel, men det var fremfor alt i den lavere konverteringen hvor våre kunders tilbakeholdenhet ble tydelig, også gjennom de periodene hvor vi valgte å drive salget gjennom prissenkinger, sier Helena Karlinder-Östlundh, fungerende administrerende direktør i Nelly Group, i kvartalsrapporten.
Selskapet opplevde også en økt returgrad i kvartalet, en trend man vil jobbe hardt med å vende – først og fremst gjennom optimalisering av returhåndteringen.
Hva gjelder å nå svart sifre gjenstår det en hel del.
Vi har de siste ni månedene gjort grunnleggende forbedringer på flere områder og dermed begynt å skape de rette forutsetningene for å nå lønnsomhet, selv om det gjenstår mye arbeid, sier Karlinder-Östlundh.