Etter en sterk avslutning på 2021 går Boozt inn i 2022 med en kraftig tilvekst på drøye 25 prosent under første kvartal i år. Omsetningen ender på 1,36 milliarder kroner.
Samtidig viser dog rapporten et driftsresultat på negative 4,6 millioner kroner, til sammenligning mot 55,8 millioner samme periode i fjor.
Vår virksomhet utvikles godt og vi lykkes med å ta betydelige markedsandeler under første kvartal. Den nordiske varehusstrategien fortsetter å utvikles bra og med en sterk balanse er vi godt posisjonert for å fortsette denne reisen, sier Hermann Haraldsson, administrerende direktør i Boozt, i en pressemelding.
Det er høye kostnader som følge av blant annet høyt sykefravær i begynnelsen av 2022 som får skylden for det negative resultatet. Totalt for 2022 forventer man en omsetningstilvekst på 20-25 prosent, samt et justert driftsresultat på mellom 349 og 402 millioner kroner.
LES OGSÅ: Boozt investerer millioner i liveshopping – "store muligheter"
Jeg er glad for at vi kan gjenoppta vår prognose for 2022 i et marked preget av økt usikkerhet og økende markedsutfordringer når det gjelder forbruker sentiment og inflasjonstrykk, hvilket påvirker kostnadsbasen vår.
LES OGSÅ: Ny toppsjef til Boozt fra Zalando – "vil ta virksomheten til neste nivå"