Nettbutikken Milrab henter inn Jo Holmsen fra VG til rollen som Chief Brand Officer. Han blir ansvarlig for merkevaren til nettbutikken, og vil i tillegg lede selskapets nye storsatsing på utvikling av nye merkevarer innen sport og fritid.
Holmsen har jobbet som forretningsutvikler i VG i drøyt ett år, og jobbet med merkevarer i Procter & Gamble i Genève fem år før dette.
Sportsbransjen har mange likhetstrekk med mediebransjen. De tradisjonelle aktørene sliter med omstillingen, mens omsetningen i nyere kanaler fortsetter å øke kraftig. Jeg ser på dette som en kjempespennende mulighet, sier Jo Holmsen, i en pressemelding.
LES OGSÅ: Ny TV-serie får inn nettbutikk som hovedsponsor: "Ganske uvanlig"
Milrab ble etablert i 2006 og er leverandør av personlig utstyr tilpasset friluftsliv, sport, trening og taktisk bruk. Selskapet har 32 ansatte og har siden 2016 mer enn tredoblet de årlige inntektene til over 150 millioner kroner.
Holmsen har den unike kombinasjonen av digital teft, strategisk tenkning og erfaring fra utvikling av internasjonale merkevarer. Han får en viktig rolle i et selskap som er i sterk vekst og har hårete ambisjoner. Vi er heldige som har fått han med på laget, sier Lars Aglen, daglig leder i Milrab.