Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Motegiganten avslutter 2021 sterkt – øker i Norge

Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Vokser i egne kanaler.

ANNONSE

I dag morges presenterte Nelly sine tall for fjerde kvartal 2021 samt for det totale regnskapsåret. Motegiganten avsluttet året sterkt, med en omsetningsøkning til 389,9 millioner kroner, hvilket tilsvarer en vekst på 3,4 prosent sammenlignet med fjorårets siste kvartal. Samtidig landet driftsresultatet (EBIT) på -3 millioner kroner.

For året i sin helhet nevnes en sterkt tilvekst i det nordiske markedet, store endringer i organisasjonen samt nytt, automatisert lager som noen av hovedpunktene.

For andre kvartalet på rad økte antall kunder først og fremst i Sverige og Norge. Samtidig vokser vi i våre egne kanaler i vårt kjernemarked i Norden, sier Kristina Lukes, administrerende direktør i Nelly Group, i en kommentar.

Kort tid etter etableringen av det nye lageret ser selskapet allerede resultater.

Vi begynner å se resultater i form av lavere lagerkostnader, og forbereder nå lageret til å nå målet om 35 millioner kroner i årlig besparing og utvikle "siste milen" samt returprosesser. Målet er å skape en leveranseopplevelse som kunden setter pris på, samtidig som vi allerede har minsket miljøpåvirkningen og skapt kapasitet for tilvekst.

LES OGSÅ: Nelly.com lanserer eksklusiv second hand i sitt community

De store endringene i organisasjonen har ført til at 150 ansatte har forlatt Nelly. Samtidig er det ansatt 100 nye medarbeidere – med fokus på å bygge opp funksjoner som salg, marked og dataanalyse, opplyser motegiganten.

Nå endrer vi fokus fra interne prosesser til å gi kunden vår fulle og hele oppmerksomhet med basen på plass for å øke salget til våre kunder gjennom et bredere tilbud for både hverdag og fest. Sammen med vårt elskede Nelly community lengter vi nå etter et år fullt av fest, glede og "fabness" hver dag, avslutter Lukes.

Del artikkel: