Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Motegiganten i krise: Vil teste betalte returer i Norge

Helena Helmersson, adm. direktør i H&M Group.
Foto: H&M Group
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Vil se an reaksjonene til kundene.

ANNONSE

I går delte H&M sine resultater for regnskapsårets tredje kvartal. Resultatene var sterkt preget av økte råvare- og fraktpriser samt en meget sterk dollar, hevdet Helena Helmersson, administrerende direktør i H&M.

I tillegg til en plan om å gjøre årlige besparelser på 2 milliarder fra og med Q3 2023 – tester motegiganten et mindre grep her i Norge. De skal ta betalt for returer.

Avhengig av hvordan kundene reagerer skal dette altså kunne være en mulighet for å hente inn litt ekstra penger, forteller Helmersson til Bloomberg.

H&M skal teste betalte returer i disse dager, i både Norge og Storbritannia.

LES OGSÅ: Knalltøft kvartal for H&M – tvinges til milliardbesparinger

Del artikkel: