Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Motegiganten lanserer nytt konsept i Norge: ”Første noensinne”

Elisabeth Lohk, senterleder på Oslo City.
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Gleder senterlederen på Oslo City.

ANNONSE

Motegiganten tok for tre år siden beslutningen om å etablere en frittstående organisasjon for å møte etterspørselen etter skjønnhetsprodukter. Nå velger H&M Beauty Norges hovedstad som lokasjon for sine første, fysiske skjønnhetsbutikker.

Flaggskipsbutikkene er lokalisert i Karl Johan og på Oslo City. Butikken på førstnevnte plassering åpnet i starten av mai og sistnevnte den 25.mai. Flaggskipsbutikkene skal ifølge kjeden selv bidra til å skape en "forhøyet butikkopplevelse".

I 2023 tar H&M Beauty enda et skritt mot sin visjon om å bygge den mest fasjonable skjønnhetsdestinasjonen. Ved å åpne dørene til deres første globale flaggskip noensinne inviterer H&M Beauty kundene til en helt ny og oppgradert butikkopplevelse. Butikkene vil ha et bredt utvalg av H&M-skjønnhetsprodukter, skandinaviske og verdensledende skjønnhetsmerker, samt eksklusive sortimenter inkludert det globalt anerkjente sminkemerket Huda Beauty, skriver H&M i en pressemelding.

I tillegg til beauty bars og spa-lignende estetikk skal butikkene utformes på en måte som skaper en sømløs overgang mellom det fysiske og digitale produktutvalget.

Vi er veldig glade for at vi nå kan tilby våre kunder et godt kuratert skjønnhetssortiment som går hånd i hånd med moten vi tilbyr. Vårt mål er å inspirere hver kunde som går inn i en H&M-butikk, eller som handler på nett, til å forlate butikkene med et komplett utseende på tvers av mote og skjønnhet, sier Cathrine Wigzell, General Manager hos H&M Beauty.

"Førsteklasses"

Den globale moteaktøren er allerede godt etablert på Oslo City med en butikk som drar seg over fire etasjer.

I forbindelse med etableringen av H&M Beauty flaggskipsbutikk, innen den eksisterende butikkens fysiske rammer, skal resten av butikken også gjennomgå et realt ansiktsløft.

Skjønnhetsprodukter er populære på Oslo City. Vi er stolte av at H&M ikke bare har valgt å lansere sitt nye skjønnhetskonsept hos oss, men også investerer mer og oppgraderer butikken sin på 3500 kvadratmeter etasje for etasje, sier Elisabeth Lohk, senterleder på Oslo City i en pressemelding.

Lohk tok over som senterleder på Oslo City våren 2022. Hun ser frem til hvordan H&M oppussingsarbeid vil påvirke senteret, som for øvrig har over 11 millioner besøkende i året.

Innen høsten 2023 vil alle de fire H&M-etasjene i Oslo City være førsteklasses, inkludert en intern trapp mellom alle etasjene, sier Lohk.

Del artikkel: