Kappahl starter det de selv kaller "en større endringsreise" med ny logo. Ambisjonen er å flytte selskapets posisjon mot et mer verdibasert varemerke, hvor første steg er ny visuell identitet.
Nå starter en ny fase i Kappahls historie. Mange områder innen Kappahl vil utvikles og forandres de kommende årene. Vårt mål er å skape inspirerende kundemøter hver dag, sier Kappahls administrerende direktør, Elisabeth Peregi, i en pressemelding.
Internt har selskapet jobbet med å klargjøre for videre tilvekst, på nye markeder, i nye kanaler og med nye varemerker.
I løpet av året som har gått har vi i samtale med våre kunder samlet kraft til å utvikle vårt varemerke og vår posisjon. Arbeidet har gjort teamet på Kappahl sterkere og mer målrettede, sier Peregi.
Den nye logoen skal være en viktig del av puslespillet, og har opphav i selskapets grafiske arv fra 70-tallet. Den store A-en i tidligere KappAhl, var et symbol for motekjedens gründer Per-Olof Ahl. Denne er stryket fra den nye logoen.
Vår egen arv er unik. Derfor har vi analysert vår grafiske historie og funnet inspirasjon i Kappahls selvsikre uttrykk under 70-tallet. Runde, geometriske former som tar for seg, og en noe tyngre font, skaper grafisk karakter uten å ta for store steg bort fra det vi er i dag. Vi har dessuten utviklet et unikt typesnitt (KappAhl Type) som er bygget på logoens grunnformer, sier Madeleine Ahlström, markedssjef på Kappahl, i pressemeldingen.