Multicom Group, som åpnet en av Norges aller første nettbutikker i 1997, driver i dag Multicom.no, Multitrend.no og Eldirekte.no. Her selger de alt fra elektronikk og belysning til interiør og leker.
Nå kjøper konsernet seg også inn i Nettdyret.no, som er en dyrebutikk med salg av ernæring og utstyr til dyr på nett.
LES OGSÅ: Felleskjøpet kjøper Dyrekassen.no - skal doble omsetningen
Vi har i det siste sett flere og flere bruke mer tid på kjæledyrene sine, samt at mange setter pris på å få fôrsekkene levert på døra uten at det koster noe mer, sier Tove Dirdal som er en av gründerne i Nettdyret.no, i en pressemelding.
Dirdal startet Nettdyret.no sammen med Hilde Aasland Andersen i 2005. Begge er utdannet bygningsingeniør og valgte å si opp jobbene som veiplanlegger og utbyggingssjef for å satse på dyrebutikk på nett. I tillegg til nettbutikk har Nettdyret to butikker i Sandnes og Evje.
Vi var tidlig ute med å satse på sunt hundefôr og ser at hundeeiere nå i dag tenker stadig mer på at hundens mat skal være så sunn som mulig, forteller Andersen.
Omsetter for 250 millioner
Multicom Group, som omsetter for 250 millioner kroner i året, kjøper en eierandel på 60 prosent i Nettdyret. Resten beholder de to gründerne selv.
Vi synes dyrebutikk på nett er spennende. Det passer inn i vår profil, og vi har store planer for vekst i selskapet. Det blir også betydelige stordriftsfordeler både for ansatte og kunder, sier Jørn Aarak som er driftssjef i Multicom Group.
Nettdyret har mange av de samme kundene som Multitrend, og profilen til Nettdyret som er spesialister på sunn mat var perfekt match for feelgood butikken Multitrend.no.
I forbindelse med oppkjøpet vil Nettdyrets hovedlager flyttes til et nytt bygg på 1800 kvadratmeter i Åmli, hvor Multicom Group holder til. I tillegg vil man lansere ny logo og nettbutikk samt utlyse nye stillinger.
LES OGSÅ: Vekst i alle Multicoms nettbutikker - omsetter nå for 212 MNOK