Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Musti-sjefen om veksten – vil åpne opptil 20 nye butikker

Erik Skjærstad, administrerende direktør i Musti Norge.
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

"Funnet sin plass i Norge"

ANNONSE

Tidligere i dag kunne Musti Group dele første kvartalsrapport som blant annet viste en sterk vekst i Norge. Erik Skjærstad, administrerende direktør i Musti Norge, forteller om arbeidet som er lagt ned for å oppnå så gode resultater i det norske markedet.

Blant annet skal en ambisiøs butikkekspansjon være noe av årsaken til at omsetningen økte fra 270 millioner kroner til rett over 479 millioner kroner i 2021.

Vi åpnet blant annet 12 nye butikker i løpet av fjoråret, og vi har nå 54 butikker i hele Norge. Musti-konseptet har i det hele tatt funnet sin plass i Norge, og det er mye ved konseptet vårt vi er stolte av. Det er riktignok ingenting vi er så stolte av som Musti-teamet. Dette er nesten 400 superstjerner som møter kunder på en fantastisk måte hver dag, sier Skjærstad til Ehandel.

LES OGSÅ: Musti Group med sterk vekst i Norge – økte 77 prosent

Kan bikke 74 butikker

Med allerede 54 etablerte butikker her til lands siden konsernets inntreden i Norge i 2016, fortsetter styrkingen av den fysiske tilstedeværelsen.

Musti Groups regnskapsår strekker seg fra oktober til september, og i inneværende regnskapsår skal ytterligere 10 til 20 butikker åpnes.

I tillegg har vi planer om å utvide tjenestene våre og jobbe videre med ekspertrollen vi har overfor forbrukerne våre. Musti har som ambisjon å være mye mer enn bare produkter og butikker. Den norske kjæledyreieren har mye spennende i vente, sier Skjærstad.

I den norske andelen av Musti Groups totale omsetning står netthandelen for nærmere 20 prosent. Nettopp netthandel er ifølge den administrerende direktøren en viktig faktor i selskapets videre strategi.

Det kanalskiftet vi har sett i flere år og som vil akselerere i tiden som kommer krever gode kundeopplevelser også digital, derfor satser vi intenst på omni-funksjoner og en helhetlig kundeopplevelse, avslutter Skjærstad.

Del artikkel: