ANNONSE

Musti skal bli ledende i Nord-Europa: Kjøper opp Pet City – "Et naturlig neste steg"

David Rönnberg, CEO i Musti Group // Foto: Musti
Kjøper seg opp i det baltiske markedet.
Linn Adine Andersen

Musti har de siste årene vokst sterkt, og dette skal de fortsette med. Nå vil butikkjeden gå fra å være en markedsleder i Norden, til en leder i Nord-Europa.

I en melding forteller Musti i dag at oppkjøpet av butikkjeden Pet City er fullført. Med det tar Musti steget inn i de baltiske landene, både fysisk og på nett.

For det første vil jeg ønske Pet City-teamet hjertelig velkommen til Musti-flokken. Jeg er utrolig spent på hva vi kan oppnå sammen i det voksende baltiske markedet når vi deler beste praksis mellom Norden og de baltiske markedene.

Å flytte inn i Baltikum representerer et naturlig neste steg for internasjonal ekspansjon, og det første oppkjøpet for Musti som en del av Sonae Group, kommenterer David Rönnberg, CEO i Musti Group.

LES OGSÅ: Musti vokser online – nedgang for butikkene: "Lav forbrukertillit"

Pet City driver totalt 46 butikker og 16 veterinærklinikker i tillegg til en nettbutikk som betjener markedet i Baltikum. Den samlede omsetningen til virksomhetene var 31,5 millioner euro i 2023.

Prislappen for oppkjøpet lyder intet mindre enn 18,2 millioner euro, tilsvarende cirka 210 millioner kroner.

Pet Citys butikknettverk fordeler seg slik: 

  • 25 butikker og 8 klinikker i Estland
  • 13 butikker og 4 klinikker i Latvia
  • 8 butikker og 4 klinikker i Litauen

Del artikkel: