Justert EBITDA falt med nesten 28 prosent og landet på 12,5 millioner euro i kvartalet, mens Justert EBITA falt med hele 60 prosent til 3,9 millioner euro. Periodens resultat landet på -0,2 millioner euro (7,3).
Forretningsmiljøet fortsatte å være utfordrende. Vi fortsatte å investere i å muliggjøre større bekvemmelighet gjennom våre omni- og rene nettinitiativer, åpnet seks nye butikker for å utvide direkte rekkevidde og fokuserte på pris- og kampanjeaktiviteter. Alt dette har bidratt til kundetilfredshet, selv om det har påvirket salgsmiks, vekst og lønnsomhet, sier Rönnberg i en kommentar.
Norge står sterkt
Men hvordan har salget gått i hvert av landene? Vel, i Finland falt salget med -5,2 prosent til 45 millioner euro, mens det i Sverige stoppet på straks over 42,1 millioner. En økning på 2,6 prosent.
Norge, der Musti for øyeblikket har 80 butikker samt nettbutikk, er markedet som går sterkest akkurat nå. Salget i landet økte med 14,3 prosent til 16,9 millioner euro.
I løpet av kvartalet åpnet Musti-gruppen også 9 nye butikker, noe som innebærer at konsernet nå har 350 butikker rundt om i Norden.
Samtidig skjer nå over en fjerdedel av alt salg over nett. Nettsalget økte i løpet av kvartalet med 6,6 prosent til 26,1 millioner euro.
Musti forblir motstandsdyktig og fortsetter å øke kundebasen og markedsandelen under en myk handelsperiode som skyldes sommerferien og lavt forbrukertillit, sier Rönnberg.