Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Mystuff-gründerne forteller: ”Det er skifte i markedet nå”

Markus Klepp, en av gründerne bak Mustyff.no.
Foto: LinkedIn
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

De unge gründerne forteller om suksessen bak nettbutikken.

ANNONSE

Gründerne bak nettbutikken Mystuff.no, Markus Klepp og Mohammed Massfih, har de siste årene gjort stor suksess og nærmer seg en total omsetning på 200 millioner kroner etter tre år med drift. Nå er målet å nå en halv milliard kroner innen 2025 – flere milliarder innen 2030.

Dette forteller unge duoen på henholdsvis 22 og 23 år, til nettavisen 730.no. De spør blant annet hvordan de har klart å lykkes så godt med markedsføringen – og henviser til produktet walkingpads som det godt skal la seg gjøre å ikke ha sett på diverse influenseres sosiale medier.

Jeg tror mange er veldig redde for å prøve ting og da får man heller ikke resultater. Jeg tror vi har et av de største budsjettene i Norge på influencer-markedsføring, uten tvil, forteller Massfih, medgründer av Mystuff, til avisen.

Han legger til at man har planer om å bruke flere titalls millioner kroner på influensere og sosiale medier de neste årene.

Vil utfordre konkurrenter

Mystuff nådde i 2021 en omsetning på 43,6 millioner kroner. Det er en økning på over 200 prosent sammenlignet med 2020. Om alt går etter planen skal duoen, og de rundt 12 ansatte i selskapet, ekspandere videre ut i Europa med målet om å nå en halv milliard kroner i omsetning innen 2025.

Det er jo pengemål. Vi ønsker jo også å bli enda bedre på å bygge brand og ta over større markedsandeler. Utkonkurrere konkurrenter, og vise at det er skifte i markedet nå. Vi vil vise at de unge kan konkurrere mot de store og sterke haiene på en måte. Bare det å klare å få til store ting, sier Klepp.

De forteller til avisen at de henter inspirasjon fra flere større milliardærer, blant annet Petter Stordalen. Med det i mente tar de sikte på å bli en reell utfordrer, for eksempel til den etablerte sportsaktøren XXL.

Før måtte man være rik eller ha et stort budsjett fordi reklamene ble vist på TV. Nå kan du faktisk utkonkurrere XXL eller en annen stor bedrift ved å være kreativ og dele kreativt innhold. Og det kan du gjøre hjemme, sier Klepp, som sammen med sin partner råder alle unge som ønsker å drive med business å ikke være redde for å bryte med de tradisjonelle rutinene.

Del artikkel: