Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Nå er ChatGPTs storebror her – spesielt rettet mot bedrifter

Foto: Istock
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

"Markerer et nytt skritt".

ANNONSE

Denne uken lanserte OpenAI en ny versjon av ChatGPT som skal være rettet mot store bedrifter og gi bedre sikkerhet.

Navnet er ChatGPT Enterprise. Denne chatboten leverer økt sikkerhet, bedre personvern samt raskere tilgang til selskapets teknologi.

Vi lanserer ChatGPT Enterprise, som tilbyr sikkerhet og personvern i bedriftsklasse, ubegrenset GPT-4-tilgang med høyere hastighet, lengre kontekstvinduer for å behandle lengre inndata, avanserte dataanalysefunksjoner, tilpasningsalternativer og mye mer.

Vi tror AI kan hjelpe og heve alle aspekter av arbeidslivet vårt og gjøre team mer kreative og produktive. I dag markerer et nytt skritt mot en AI-assistent for arbeid som hjelper med enhver oppgave, er tilpasset organisasjonen din og som beskytter bedriftens data, skrev OpenAI på sine nettsider mandag denne uken.

Håpet skal være at arbeidsgivere føler seg tryggere med implementeringen av denne AI-boten på arbeidsplassen.

OpenAI refererer til egen statistikk som viser at 80 prosent av Fortune 500 companies, altså de fem hundre største selskapene i USA, har implementert ChatGPT i eget arbeid siden lanseringen for ni måneder siden.

Tidlige brukere av ChatGPT Enterprise – industriledere som Block, Canva, Carlyle, The Estée Lauder Companies, PwC og Zapier – redefinerer hvordan de opererer og bruker ChatGPT til å lage klarere kommunikasjon, akselerere kodingsoppgaver, raskt utforske svar på komplekse forretningsspørsmål, bistå med kreativt arbeid og mye mer, skriver OpenAI.

"Styrke våre ansattes evner"

Den nye versjonen, som man kaller den kraftigste versjonen hittil, vil ikke basere trening på data eller samtaler med brukerne. Alle samtaler skal være krypterte og via en administrasjonskonsoll skal man kunne tilby domeneverifisering, SSO og bruksinnsikt, blant flere nye tjenester.

Klarna-gründeren kommenterer også hvordan betalingsselskapet har hatt nytte av ChatGPT Enterprise, så langt.

Hos Klarna søker vi hele tiden innovative løsninger for å styrke våre ansattes evner og gjøre dem i stand til å best betjene våre 150 millioner aktive brukere over hele verden. Med integreringen av ChatGPT Enterprise, er vi rettet mot å oppnå et nytt nivå av medarbeiderbemyndigefse, og forbedre både teamets ytelse samt kundeopplevelsen, sier Sebastian Siemiatkowski, gründer og administrerende direktør i Klarna

Del artikkel: