ANNONSE

Nå får nordmenn se resultatet av Klarnas største oppkjøp noensinne

Markedsdirektør i Klarna Norge, Thomas Elvestad.
Linn Adine Andersen

Veldig fornøyde, sier markedsdirektøren.

ANNONSE

I slutten av 2021 kjøpte det svenske betalingsselskapet opp Pricerunner og medfølgende den norske siden Prisguiden.no.

Nå lanseres resultatet av oppkjøpet også for de norske forbrukerne. Prisguiden flytter inn på Klarna.no og i Klarna-appen, og Prisguiden.no stenges ned. Med endringen øker også antall produkter som kan prissjekkes til rundt 2 millioner produkter.

Vi er veldig fornøyde med å lansere dette ekstremt verdifulle, helt uavhengige og gode verktøyet for prissammenligning i appen vår og på Klarna.no. Det gjør at Klarnas kunder nå for alvor kan spare tid og penger på shopping. De kan finne produkter, sjekke priser, lese kundeanmeldelser, tester, få inspirasjon, og samtidig ha full kontroll på eget forbruk på ett og samme sted. Dette vet vi at både nåværende og nye Klarna-kunder setter stor pris på, sier markedsdirektør i Klarna Norge, Thomas Elvestad, i en pressemelding.

Når tjenesten nå lanseres i Klarnas app og nettside kan forbrukerne finne laveste pris på produkter, sjekke prisutviklingen over tid samt få varsel på ønskede produkter når prisene synker.

I tillegg skal appen kunne automatisk søke etter rabattkuponger på vegne av forbrukerne. Det må også nevnes at tjenesten leverer informasjon uavhengig av om nettbutikkene som selger produktet benytter seg av Klarnas løsning eller ikke.

Ny og viktig inntektsstrøm

Ifølge Klarnas egne undersøkelser viser det seg at 96 prosent av nordmenn vanligvis eller innimellom sammenligner priser i forskjellige butikker før de handler. Man er mest opptatt av pris, kundevurderinger eller tester, leveringskostnader og om produktet er tilgjengelig.

Dette taler klart for at Klarnas nyslipp vil bli hyppig brukt. Allerede er tjenesten lansert i USA, Sverige, Storbritannia, Danmark og Tyskland, og har vist seg å være en ny og viktig inntektsstrøm for betalingsgiganten.

For butikkene blir også det nye prissammenligningsverktøyet en viktig salgskanal som bidrar til å øke deres synlighet, trafikk og salg. Verktøyet gir butikkene et kvalifisert alternativ til Google og Amazon når det kommer til å få lokal trafikk til sine nettbutikker, skriver Klarna i pressemeldingen.

Del artikkel: