Nå kan reisende på Oslo Lufthavn bestille mat fra flyplassens restautranter mens de sitter på Flytoget eller står i sikkerhetskontrollen – alt for å slippe en stressende start på reisen.
Leveringstjenesten har foreløpig ikke innsatt bud inne på selve flyplassen, men løsningen går altså ut på at man forhåndsbestiller fra utsalgsstedet og får et tidspunkt maten vil være klar for henting – senest 25 minutter etter bestilling.
I første omgang er tjenesten kun tilgjengelig for reisende innenlands, men i løpet av sommeren vil flere spisesteder bli addert og i august vil tjenesten bli tilgjengelig også for utenlandsreisene.
Vanligvis leverer vi maten til deg der du er, men av naturlig årsaker har vi ikke budpartnere inne på flyplassen. Så du henter maten selv fra utsalgsstedet, men heldigvis er ikke avstandene så store. Tjenesten koster ikke kundene noe ekstra, og vi jobber nå også med restaurantene for å få på plass spesialpakker og særlig gode tilbud til den som bestiller i appen, sier Elisabeth Stenersen, daglig leder av Wolt i Norge.
Wolt leverer allerede fra restauranter i over tredve byer i Norge, i tillegg til levering av dagligvarer fra sine to Wolt Markets i Oslo og Trondheim. Nå sikrer teknologiselskapet nok en inntektskilde fra en flyplass som antas å være nok så travel over sommeren.
Med forhåndsbestilling av mat og drikke med Wolt, reduserer vi stress og friksjon for våre passasjerer slik at enda flere kan nyte god mat før de flyr. Særlig nå om sommeren, når mange reiser med familien bidrar Wolt til å gjøre opplevelsen for våre reisende enklere, og gir flere mulighet til å teste ut de mange gode spisestedene vi nå har på Oslo lufthavn, sier Elif Runa Nordal, Leder Forretningsutvikling, i Avinor.
Tjenesten er i første omgang i samarbeid med restaurantene til Scandinavian Service Partner (SSP). Disse har tidligere testet løsningen på Oslo Sentralstasjon, med suksess.
Bestilling via Wolt har vært en suksess for våre serveringssteder på Oslo Sentralstasjon, og vi gleder oss nå over å kunne utvidet tilbudet til reisende fra Oslo Lufthavn. Det vil gjøre det enda raskere og enklere å ta med seg et godt måltid på reisen, sier Bente Brevik, administrerende direktør i SSP Norway.