Satsingen på egen app er blitt en suksessfaktor for NA-KD. Appen ble lansert i andre kvartal i år, og nå kan det raskt voksende selskapet meddele at man har passert 650.000 nedlastinger. Den er for tiden tilgjengelig i fem av de 60 markeder hvor NA-KD opererer.
Appen vår har nådd stor suksess på kort tid. Så langt har vi kun gitt ut appen på iOS, hvilket viser det enorme potensialet fremover når vi ruller ut flere markeder og i Android. Vår høye gjennomsnittsvurdering på AppStore på 4,8 viser at forbrukerne liker appen. Vi skal slå en million brukere innen årsskiftet, sier Jarno Vanhatapio, gründer og administrerende direktør i NA-KD, i en pressemelding.
Også lanseringen av second hand-plattformen, NA-KD Circle, har bært frukter. Her meddeler selskapet at antallet solgte plagg har økt med over 90 prosent siden april. Nå skal den få et ekstra løft da den straks er å finne i appen.
NA-KD skal ligge i framkant, både når det kommer til teknologi og bærekraft, og innen kort til vil vi kunne rulle ut NA-KD Circle til hundretusenvis forbrukere gjennom appen og på denne måten fortsette å tilgjengeliggjøre sirkulære forretningsmodeller for våre forbrukere. Å få flere til å selge og kjøpe second hand er grunnleggende for at vi skal kunne nå vårt klimamål med 50 prosent mindre utslipp innen 2030. Det skal være like lett å handle preloved som nytt hos NA-KD, sier Anna Winde, bærekraftssjef hos NA-KD.