Tidligere i sommer stod det klart at den danske skjønnhetsgiganten Matas ville kjøpe Kicks Group fra Axel Johnson for rett over én milliard kroner. Nå har blekket tørket og avtalen er i havn. Dette innebærer at Kicks og Skincity fra og med i dag inngår i Matas-konsernet.
Totalt omsatte Kicks Group og Matas for drøye 11 milliarder kroner i løpet av fjoråret. Dette fordelt på både nettbutikkene og 500 fysiske butikker rundt om i Norden. Matas administrerende direktør, Gregers Wedell-Wedellsborg, stikker ikke under stol hva planene for fremtiden er. De skal skape en ledende nordisk skjønnhetsaktør.
Vår visjon er å være ledende innen skjønnhet og velvære i Norden. Tilsammen kan vi styrke både Matas, Kicks og Skincity samt sikre en akselerert ekspansjonstakt og lønnsom tilvekst. Ambisjonen er at Kicks og Matas skal være førstevalget på våre respektive markeder, sier Wedell-Wedellsborg i en kommentar.
LES OGSÅ: Dansk skjønnhetsgigant kjøper KICKS: "Nordisk markedsleder"
Større krefter enn noensinne
Kicks Group vil fremdeles drives som en egen virksomhet, men Hanna Graflund Sleyman har valgt å forlate sin rolle som administrerende direktør for konsernet for å forbli hos Axel Johnson for videre oppdrag.
I stedet trer Carola Lundell inn i bildet, som tidligere har hatt rollen som CMO i selskapet. Hun tar dermed ansvaret for virksomhetens forretninger i Norge, Sverige og Finland.
Sammen blir vi en utrolig sterk nordisk spiller med nye muligheter for å ytterligere spisse våre tilbud og vinne kundenes tillit. Jeg ser frem til at vi nå sammen har større krefter enn noensinne til å kunne befeste vår posisjon som den selvsagte skjønnhetsdestinasjonen, sier Lundell, Kicks Groups nye viseadministrerende direktør.