ANNONSE

Nærmer seg 600 millioner – henter markedstopp fra Thon Hotels

Ida Svenningsen Eide bytter beite fra Thon Hotels til Norges største lekebutikk på nett.
Foto: Presse/Lekekassen
Linn Adine Andersen

"Hun vil få en sentral rolle"

ANNONSE

Lekekassen er i dag Norges største lekebutikk på nett. I 2021 landet omsetningen på 591 millioner kroner, en økning på 45 millioner kroner mot 2021. Vel etablert i Norge, Sverige og Danmark henter nå selskapet markedssjefen Ida Svenningsen Eide fra Thon Hotels.

Eide vil tiltre sin nye rolle i Lekekassen som leder for performance og forretningsutvikling den 1.august, og uttaler at hun gleder seg til å ta del i vekstreisen til det Grimstad-baserte selskapet.

For en småbarnsmamma som de siste årene har vært hyppig og fornøyd kunde hos Lekekassen.no er dette veldig stas! Jeg er veldig takknemlig for reisen og erfaringene jeg har fått i Thon Hotels, men som en kommende sørlending som brenner for e commerce, kunne jeg ikke tenkt meg en mer spennende arbeidsplass enn Lekekassen.  Jeg er skikkelig imponert over hva de har fått til de siste årene, og med den gründermentaliteten og sine ambisiøse planer om ytterligere vekst, kan jeg ikke vente med å bli kjent med den flinke gjengen i Grimstad og få ta del i dette Sørlandseventyret, sier Ida Svenningsen Eide i en pressemelding.

LES OGSÅ: Skal ta markedsandeler i hele Skandinavia: "Langsiktighet er viktig"

COO i Lekekassen, Severin Baugstø Hanssen, er veldig fornøyd med å kunne ønske Eide velkommen til teamet. Med mer enn 12 år bak seg i Thon Hotels kan Eide vise til solide resultater og ledererfaring, sist fra rollen som markedssjef med ansvar for den totale digitale omsetningen i Thon Hotels.

Vi er både stolte og glade av å kunne tiltrekke oss kompetanse og talent på det nivået Ida innehar til Lekekassen. Jeg kan ikke vente på å komme i gang med samarbeidet med Ida og få henne på plass i teamet vårt, sier Baugstø Hanssen.

Ansettelsen skal være et viktig ledd i Lekekassens videre vekstreise og profesjonaliseringsarbeide. Eide vil få ansvar for å bygge opp selskapets satsing innen Performance Marketing og lojalitet.

Lekekassen kan vise til en solid veksthistorikk og gründerhistorie. Vi skal virkelig ta vare  på gründermentaliteten, samtidig som vi skal bygge en solid og profesjonell organisasjon og operasjonell plattform for videre vekst. Ida vil få en sentral rolle i dette arbeidet. Vi ser absolutt et potensial i ytterligere optimalisering av den totale handleopplevelsen man skal  ha som kunde hos Norges ledende leketøysbutikk på nett. Her vil Ida sin kompetanse komplementere øvrig kompetanse i det sterke teamet vårt med hovedbase i Grimstad, sier Baugstø Hanssen.

Del artikkel: