Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Nedgang for sminkegiganten – preget av høye sammenligningstall

Lisa Karlsson Bruzelius, adm. dir. i Youty.
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Jobber mot bedret lønnsomhet.

ANNONSE

Netthandelsgruppen Youty, som står bak nettbutikkene Nordicfeel, Eleven, Youty og Blush, har sluppet sine regnskapstall for året som endte 31. mars i år.

Som mange andre aktører i bransjen ser man et tap i omsetningen, men det er ikke veldig stort. Youty AB går nemlig fra 645 til 632 millioner svenske kroner, hvilket er en nedgang på 2 prosent.

Driftsresultatet lander på -8,8 millioner kroner for regnskapsåret 2022/2023, ned fra -5,7 millioner året før.

Det avsluttede regnskapsåret har salgsmessig vært preget av høye sammenligningstall da forbrukeren til dels har gått tilbake til fysisk handel eller opphevede restriksjoner, skriver Youty.

Selskapet regner også mot målet om å få alle nettbutikkene inn på én felles plattform.

Arbeidet med å lansere et nytt felles varemerke har fortsatt gjennom året og det er tatt beslutning om at det vil innledes en harmonisering av plattformen slik at alle varemerkene oppgraderes til samme tekniske løsning.

I løpet av regnskapsåret har dessuten selskapet fått på plass en ny CFO, CPO og CEO. Ny administrerende direktør i Youty er Lisa Karlsson Bruzelius, og hun tiltrådte sin stilling i april.

Videre forteller Youty at de jobber med lønnsomheten. Deres fortsatte omsetningstilvekst skal ligge på nivå med andre selskaper i bransjen, og lønnsomheten forventes å forbedres, skriver Youty om den forventede utviklingen i fremtiden.

Del artikkel: