Motegiganten tar bærekraftsteget videre og lanserer second hand-kanal i sitt eget community, Nelly Lounge. Her kan engasjerte medlemmer kjøpe, selge og bytte klær direkte med hverandre - så lenge merket finnes på Nelly.com.
Nelly Lounge ble lansert i november, og er i følge administrerende direktør Kristina Lukes en stor hit blant kundene. Graden av engasjement skal være høy, og selv om selskapet ikke vil røpe antall medlemmer, opplyser de at medlemsantallet stiger jevnt.
Det er dessuten medlemmene selv som har løftet frem idéen om å kunne selge second hand til andre medlemmer, vi plattformens egne forum for forbedringsforslag.
LES OGSÅ: Nelly.com lanserte influenser-kolleksjon – krasjet etter få minutter
I dag er det selvsagt at plagg som er hele og rene skal få en ny start i noen annens garderobe. Fra et bærekraftsperspektiv behøver vi å strebe etter at klær som er produsert, brukes så lenge som mulig. Et plagg man selv er blitt lei av kan bringe like mye glede hos en annen person, som et helt nytt, sier Lukes i en pressemelding.
En talsperson fra selskapet forteller til Ehandel at Nelly Lounge først og fremst er en Sverigebasert satsing. Selskapet ser på mulighetene for å lansere i andre nordiske markeder senere. Norske kunder kan altså melde seg inn i Nelly Lounge, men alt innhold vil være på svensk.
Vi tilbyr den tekniske plattformen, men second hand-salget skjer direkte mellom våre medlemmer, som seg i mellom bestemmer hvordan varen skal leveres, sier Sofia Bergström, CRM Manager og produkteier for Nelly Lounge.