Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Netonnet utvider: “Ser verdien i å være en omnikanalaktør”

Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Vil utvide utvalget til netthandelskundene.

ANNONSE

Netonnet utvider sin fysiske tilstedeværelse i Norge og øker arealet i Lagershopen på Alnabru i Oslo.

Dette skal også komme netthandlerne til gode, da produktsortimentet vil kunne utvides ytterligere.

Med utvidelsen av lokalene våre på Alnabru øker vi trykket i Oslo. Vi er alltid åpne for å se på hvordan vi kan styrke oss lokalt fordi vi tydelig ser verdien i å være en omnikanalaktør – og det er også vårt konsept. Kundene ønsker å møte oss, og gjennom våre fysiske Lagershoper utvider vi også nedslagsfeltet for vår netthandel, sier Netonnets Head of Operations i Norge, Peter Andersson, i en pressemelding.

Butikken på Alnabru er et knutepunkt for selskapets ekspressleveranser i Oslo-området. Håpet er at den økte mengden produkter som utvidelsen av lokalene muliggjør, også fører med seg en større skare netthandelskunder, når butikken relanseres i løpet av høsten.

Vi har hatt en god plassering på Alnabru i mange år. Vi utvider nå arealet i våre lokaler med rundt 50 prosent og ser derfor frem til å kunne tilby kundene en større Lagershop, bedre kundereise, bredere sortiment og i tillegg økt varevolum, sier Andersson.

"Betydelig svekket kjøpekraft"

Også i nabolandet stepper kjeden opp sin omni-satsing. I samme periode skal man nemlig åpne en ny Lagershop i Sverige, i Trollhättan nord for Gøteborg.

Som grunnlag for nyetableringer har vi en toppliste over områder basert på nedslagsfelt og salgspotensial og Trollhättan er på denne listen. Vi er derfor utrolig glade for at det nå er klart at vi snart åpner vår neste Lagershop i Trollhättan, sier Andersson.

Den nye butikken vil romme rundt 2700 kvadratmeter. Netonnet er ikke bekymret og mener at deres konsept og lavprisprofil med egne merkevarer vil overleve til tross for rapporter om svenske forbrukeres synkende forbruk.

Folks kjøpekraft har svekket seg betydelig det siste året. Økte renter og høy inflasjon har bidratt til å påvirke svenske husholdningers forbruk. I følge handelsrapporten vi i NetOnNet nylig presenterte, så vi at for å kunne fortsette å handle er forbrukerne ute etter lavere priser og muligheten til å gjøre en god deal. De er også villige til å prøve nye produkter og alternative merker, med samme oppfattede verdi eller kvalitet. Vi har et veldig sterkt konsept, med vår lavprisprofil og med egne merkevarer fra for eksempel Andersson, Austin & BBQ og Mission SG, avslutter Andersson.

Del artikkel: