ANNONSE

Nettbutikken vokser i rekordfart – Jula-sjefen forteller: “Økt med 15-70 prosent”

Johan Sjöhagra, adm. dir. i Jula // Foto: Jula
"Det går utrolig bra".
Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

Hjemmefikserkjeden Jula meddelte i går at selskapet har satt rekord i løpet av første halvdel av sommeren.

LES OGSÅ: Jula knuser rekorder i sommervarmen: "I samtlige markeder"

Samtidig konstaterte man at netthandelen hadde tatt betydelige steg fremover i perioden. Og når vi kontakter selskapets administrerende direktør, Johan Sjöhagra, står det klart at netthandelen virkelig har våknet til live igjen hos Jula.

Vi er jo aktive på fem markeder med netthandelen, og det går utrolig bra. Vi hadde det, akkurat som mange andre, litt tøffere tidligere år. Etter pandemien var det jo en liten tilbakegang. Men vi har hentet oss veldig bra inn igjen, sier Sjöhagra til Netthandel.

Selskapet deler ikke eksakte tall, men vi pushet Sjöhagra for å få litt mer kjøtt på rekord-utsagnene.

I år har vi en virkelig oppsving. Netthandelen har økt med mellom 15 og 70 prosent på de ulike markedene. Så det føles veldig gøy. Vi har virkelig bra fart i Polen, men det går også veldig bra på våre store hovedmarkeder, Sverige og Norge. Så det føles veldig moro at det fungerer med netthandelen igjen, og at vi har truffet riktig både i sortiment og priser.

Sjöhagra avslører også at man akkurat nå bygger et nytt lager for å kunne følge med i netthandelsutviklingen.

Vi styrker også opp vår logistikk, noe vi ikke har skrevet om tidligere. Vi investerer i en Autostore i Skara for å kunne håndtere enda mer salg og flere ordre, først og fremst via netthandelen.

Har dere innført noen nye funksjoner i netthandelen?

Ja, vi har jobbet med å utvikle vår nettside veldig mye og også vår kundeklubb, der vi nå har over 5 millioner medlemmer. Det har vi jobbet intensivt med, og det merkes jo at det gir resultater.

Hvordan har dere oppgradert netthandelen?

Vi har gjort det i omganger. Vi har ikke hatt en "big bang", men vi har gjort flere ulike releaser med nye funksjoner. Vi gjorde en release i høst, og så har vi også gjort en i år. Så vi har definitivt utviklet den, og kassa har blitt enklere, og vi har bedre samspill med vårt innhold. Vi har også lansert reservedeler i netthandelen, noe som er veldig gøy.

Det er mange faktorer som spiller inn i den nylige rekorden?

Ja, det er det. Så tror jeg også at kundene nå kommer tilbake til netthandelen. At man suksessivt handler mer digitalt igjen. Det var jo veldig mye fysisk i en periode, men nå løfter det seg betydelig i netthandelen, føler vi.

Når vil det nye Autostore-lageret være i gang?

Vi holder på for fullt med å installasjonen, så i løpet av høsten skal det være i gang. Vi regner med å ha lageret i drift i oktober og å gå helt live i november, avslutter Sjöhagra.

Del artikkel: