ANNONSE

Nettgründere satser i ny bransje: ”Vi ser stadig etter nye markeder”

Daglig leder Dag-Roar Ridderseth Eriksen, salgssjef Helle Ridderseth Eriksen og markedssjef Sigurd Schanke
Foto: Myscreens
therese.karlsrud.haugen

Fra grillhytter til solskjerming.

ANNONSE

Gründeren Dag-Roar Riddereth Eriksen driver allerede selskapet Arctic Outdoor Cabins AS, som selger grillhytter på nett i hele Norden. Nå har han og kona Helle Ridderseth Eriksen startet et helt nytt selskap. De har også med seg Sigurd Schanke som markedssjef.

Trioen går inn i en ny bransje, nemlig solskjerming. Med nettbutikken Myscreens.no er planen at kunden hverken skal behøve fysisk befaring eller fagkyndige for å bestille og montere spesialtilpassede gardiner og markiser til hjemmet.

LES OGSÅ: Stor etterspørsel etter grillhytter på nett - sikter mot 30 millioner i år

Alt fra mål og bestilling til montering skal skje ved hjelp av digital veiledning, som gjennomføres over telefon, nettbrett eller datamaskin.

Vi går inn i solskjermingsbransjen med mål om å forenkle hverdagen for våre kunder med innovative og effektive løsninger. Vi ønsker å vise kunder hvor enkelt det er å ta mål selv, bestille i nettbutikken og montere solskjerming selv hjemme. Samtidig sparer du både tid, penger, og produktet får du levert rett hjem på døra. Enklere enn dette blir det ikke, sier Dag-Roar Ridderseth Eriksen, daglig leder i Myscreens, til Ehandel.

"Sparer miljøet og tiden"

I følge selskapet, som selv har prøvd å montere opp alle produktene, skal de fleste produktene kunne monteres på under 30 minutter. Selskapet mener dessuten at de har laget verdens beste monteringsvideoer.

Digital befaring er kjempeeffektivt for både kunden og bedriften. Her sparer vi både miljøet og tiden ved å ta befaringen over videosamtale. Kunden booker tidspunkt med oss, og vi gjennomfører et videomøte der kunden deltar via datamaskin, nettbrett eller telefon. På digital befaring får kunden rådgivning, se produkter og de ulike tekstilene i vårt showroom og de får svar på sine spørsmål. Kunden kan også vise frem vinduet sitt og snakke med vår rådgiver som kan anbefale produkter som passer fint inn i hjemmet, sier Helle Ridderseth Eriksen, salgssjef i Myscreens.

Vår påstand er at alle kan montere solskjermingsprodukter selv når man får spesialtilpasset solskjerming. De fleste modellene er montert med kun 4-6 skruer. Alt du trenger er måleverktøy, skrumaskin eller skrujern og blyant for å markere områdene. Vi har laget kanskje verdens beste monteringsvideoer som viser prosessen steg-for-steg slik at du enkelt kan følge videoen og montere produktet i eget hjem. Det vil også være tekstforklaring slik at man kan lese hvordan man monterer produktet og tips & triks. For de som vil være tradisjonell, så følger det også med ark fra produsenten som forklarer monteringen, sier Ridderseth Eriksen.

Spesialtilpasset solskjerming er ikke noe man nødvendigvis handler så ofte og kan i tillegg være kostbart. Det er derfor avgjørende for mange at det er enkelt å sette opp. Selskapet jobber med å senke terskelen for å handle denne produktkategorien på nett.

Vi tilbyr gratis frakt til alle våre kunder og de får levert det helt hjem på døra, så vi har tatt bort alle tersklene rundt transport og logistikk, sier Helle Ridderseth Eriksen.

De fleste som ønsker solskjerming tror de må ha noen hjemme i stua og at de ikke kan montere dette selv. Så den største utfordringen er nok å forklare folk flest hvor enkelt dette faktisk er, forklarer Sigurd Schanke, markedssjef i Myscreens.

"Den beste på markedet"

Foreløpig selges solskjermingsproduktene kun i Norge, men slik gründerne ser det vil man ekspandere i Norden allerede til neste år.

Planen for myscreens.no er vi skal få litt feedback fra markedet, forbedre og optimalisere myscreens.no slik at den blir den beste nettbutikken på markedet i Norge. Til neste år skal vi åpne myscreens nettbutikker i Sverige og Danmark, så videre ut i Europa innen 4 år, sier Dag-Roar Ridderseth Eriksen.

Dag-Roar og Sigurd, som nå jobber med både Arctic Outdoor Cabins AS og Myscreens.no, ser ikke bort i fra å gå inn i flere bransjer.

Vi ser stadig etter nye markeder hvor vi kan gå inn i en bransje, innovere og forenkle prosesser og hverdagene for våre kunder, avslutter han.

Del artikkel: