ANNONSE

Nettgründeren nærmer seg 200 millioner: ”Har vært helt crazy”

Motehus og Strikkemekka omsatte for 93 MNOK - nå lanserer nettgründeren nytt konsept
Eirik Fuglestad
Linn Adine Andersen

Sikter mot en kvart milliard kroner.

ANNONSE

Selskapet til nettbutikk-gründer, Eirik Fuglestad, nærmer seg 200 millioner kroner i omsetning i 2020. Dette er totalen for Motehus.no AS, E-commerce & Logistics AS og Logistikksentralen AS. Førstnevnte huser nettbutikkene Motehus.no og Strikkemekka.no.

2020 har vært et helt crazy år også for oss!  Det startet bra, og så kom den berømte Covid-19 som jeg og sikkert de fleste andre begynner å bli møkk lei av å snakke om. Heldigvis kan vi snart se lyset! Vi i netthandelsbransjen er i en unik situasjon og veldig mange av oss har kommet styrket gjennom pandemien. Jeg føler meg ydmyk og har stor medfølelse for de som står med begge beina plantet i utfordringene, skriver Fuglestad i et innlegg på sin LinkedIn-profil.

Vi har hatt vårt å stri med vi også. Det har blant annet vært utfordrende med vår butikk motehus.no som satset på festklær mot kvinner. Ingen vinner når man har et sortiment som kundene ikke trenger dette året. Men med en god dose innsats og omstillingsevne så løser det seg, skriver Fuglestad.

LES OGSÅ: Black Week tilsvarte et halvt år med salg: "Trykket har vært enormt"

Gründeren forteller til Ehandel at Strikkemekka.no ikke er langt unna en internasjonal satsing som primært vil finne sted i Skandinavia.

Den internasjonale satsingen vil i første omgang være primært Skandinavia, men vi skal kunne være i stand til å håndtere logistikken til de fleste land i EU. Vi vil jobbe med dette litt gradvis, men Q1 og Q2 bør vi kommet et stykke på vei, sier Fuglestad.

Under E-commerce & Logistics AS inngår de litt nyere nettbutikkene Skadedyret.no og Designhandel.no, hvor av sistnevnte nylig lanserte i nabolandet Sverige.

Til Designhandel.no, hvor det blant annet selges serviser og kopper som er inspirert av norske tradisjoner, designer selskapet alle produkter selv.

Vi tegner, designer og produsere 98 prosent av varene selv. Vi har utvidet med hytte og interiør segmentet og har mål om at alle våre varer skal treffe en "nerve" i folk og gjerne engasjere. Ordrene til den svenske butikken sendes fra Sverige, og her er vi i gang med etablere logistikk for å kunne håndtere det Europeiske markedet. Vi må bare produsere varene først, forteller Fuglestad.

Alle nettbutikkene gjorde det også bra under Black Week i år, og Fuglestad meddeler at de hadde en samlet økning på rundt 75 prosent sammenlignet med 2019. I 2021 håper han at å runde en kvart milliard kroner i omsetning.

LES OGSÅ: Motehus og Strikkemekka omsatte for 93 MNOK - nå lanserer nettgründeren nytt konsept

Del artikkel: