ANNONSE

Netthandelen forbereder til jul - venter 1,2 millioner pakker

Cecilia Olsson og Annett Hanna i Jollyroom.
therese.karlsrud.haugen

Kapasitetsøkning på 40 prosent.

 

ANNONSE

Nordens største barne- & babyaktør, Jollyroom, begynner allerede nå å forberede seg til den kommende julehandelen. Dette gjennom å øke kapasiteten på sitt automatiserte lager.

Høsten 2018 implementerte Jollyroom Autostore-lager levert av Element Logic. Så sent som høsten 2020, gjorde man en tilleggsinvestering for å øke kapasiteten til julehandelen det året. I løpet av august 2021 er planen å få på plass ytterligere 60 roboter og 20 000 kasser.

Vi driver flere interne forbedringsprosjekter med kunden i fokus. Store investeringer gjøres i alle vertikaler, ikke minst webplattform, lastmile-leveransene og nå denne tilleggsinvesteringen i AutoStore, sier Annett Hanna, fungerende markedssjef hos Jollyroom, i en pressemelding.

Med denne investeringen vil det samlede anlegget omfatte rundt 165 000 kasser og 167 roboter til årets julehandel, som er årets viktigste salgsperiode for Jollyroom.

Cecilia Olsson, logistikksjef hos Jollyroom, beregner at virksomheten kommer til å sende ut cirka 1,2 millioner pakker i løpet av Q4 i 2021. Dette er en økning på mer enn 20 prosent, sammenlignet med foregående år. 

Den planlagte utvidelsen er et naturlig steg, for å kunne fortsette å møte kundenes krav om raske og problemfrie leveranser, og kommer til å bidra til forbedret effektivitet, lønnsomhet og økning av kapasitet. Vi forventer oss en kapasitetsøkning på ordrer, både smått og mellomstort gods, på cirka 40 %, sier Cecilia Olsson, logistikksjef hos Jollyroom.

Jollyrooms Autostore-anlegg, som også kalles Campus Jollyroom, er på 75 000 kvadratmeter og skal inneholde kontorfasiliteter til opptil 300 medarbeidere. I tillegg inneholder komplekset blant annet treningssenter, yogaavdeling, badstu og restaurant.

Del artikkel: