I går kveld stod det endelig klart. Vinnerne av Netthandelsprisene 2022 ble kåret under Brings prisutdeling på Sentralen i Oslo.
I konkurransens 17. år er det nettbutikkene Hippi Grace, Care of Carl og Oda som kan titulere seg årets beste nettbutikker.
Med begrensede midler og mye entusiasme har Hippi Grace klart å skape en fantastisk kjøpsopplevelse fra A til Å. De har kontroll på hele verdikjeden og et fokus på bærekraft som burde inspirere de små nettbutikkene, sier juryleder og direktør marketing i E-handel og Logistikk i Posten Norge, Kristin Dahl Hoffmann, i en pressemelding.
Hippi Grace var i godt selskap av Linda Johansen og Supernerds som finalistene i kategorien liten, med en omsetning på under 50 millioner kroner.
I kategorien medium, med en omsetning på mellom 50-500 millioner kroner, var det den svenske nettbutikken Care of Carl som vant. Apotera og Carlings må i år nøye seg med å være blant topp tre finalister.
Care of Carl har klart å bygge en merkevare som leverer kvalitet og service. De har lynrask levering og fantastisk kundeservice. De gir sine kunder en eksklusiv følelse som bevares hele veien, sier Hoffmann.
"Perfeksjonisme i alt de gjør"
Kategorien stor, for de med en omsetning på over 500 millioner kroner, var prydet av finalistene Get Inspired, Fjellsport og Oda. De to førstnevnte har vært nominerte og finalister i denne konkurransen flere ganger før, men i år var det altså nykommeren Oda som stakk av med seieren.
Oda har en perfeksjonisme i alt de gjør. Kunden står alltid i fokus og det sørger for at hverdagen faktisk blir enklere. Kundeservice er alltid tilgjengelig, superraske og ingenting er noensinne et problem. Fleksibiliteten Oda viser gjør at de er årets nettbutikk for oss, sier Hoffmann.
Hederspris
Get Inspireds medgründer og CEO, Sindre Landevåg, ble gjort ekstra stas på under gårsdagens arrangement. Nettbutikken gjør en så ypperlig jobb at Landevåg får hedersprisen Årets veiviser. Dette også fordi man deler råd og erfaringer med andre i bransjen.
Get Inspired er kåret til årets nettbutikk hele tre ganger tidligere i tillegg til en rekke nominasjoner og pallplasseringer. De har i alle år ligget i front på brukervennlighet, fantastisk kundeservice og lynrask levering. Sindres og Get Inspireds arbeid bør være et forbilde for alle som jobber med nettbutikker i Norge, avslutter Hoffmann.
Her kan du lese mer om hva de nominerte tenkte om prisene innen kåringen, og her får du et innblikk i hvordan juryen har jobbet seg ned fra 1400 nominerte til 9 finalister.