Ved å bruke Nets som betalingsleverandør sørger de for en trygg og intuitiv netthandel – uansett om kunden ønsker å betale med kort, Vipps, PayPal eller MobilePay.
Det er overraskende mange som kjøper billett om bord på bussen, til tross for at man både sparer penger og sikrer seg en plass ved å kjøpe den på nett. Akkurat derfor jobber vi aktivt med å flytte kundene over til digitalt billettkjøp, forteller Solveig Lae, markedssjef i NOR-WAY Bussekspress. For å lykkes med det må selskapet hele tiden videreutvikle og optimalisere tjenestene sine og sørge for å tilby løsninger som forenkler livet til de reisende.
Kundene får stadig høyere forventninger, og dersom man ikke klarer å tilby de nyeste og smarteste løsningene, risikerer man å miste dem. Ved å bruke Nets som leverandør er vi sikre på at passasjerene får den beste og mest fleksible betalingsløsningen på markedet, med alle betalingsalternativene vi vet de ønsker seg, sier Lae.
Avgjørende at kjøpsprosessen går sømløst
Selv om mange fortsatt velger å kjøpe billett om bord på bussen, handler stadig flere reisende på nett. For NOR-WAY Bussekspress er det derfor helt avgjørende med en teknisk løsning som sikrer en så enkel og sømløs kjøps- og betalingsprosess som overhodet mulig.
Går noe galt i denne prosessen, blir kunden frustrert og lei, og det må vi unngå. Med Nets opplever vi at alt fungerer godt, og de har vært en pålitelig samarbeidspartner så lenge jeg har jobbet i NOR-WAY, forteller Lae.
Utvikler app for billettkjøp og sanntidsinformasjon
NOR-WAY Bussekspress har mange ulike kundegrupper – alt fra de som bare reiser én gang i måneden eller året, til de som reiser hver eneste dag. Fordi de har mange frekvente reisende, er selskapet i gang med å utvikle en app som skal gjøre prosessen med å kjøpe billett enda bedre.
Tanken bak den nye appen vår er at vi skal gjøre det enda enklere å kjøpe billett, og i tillegg gi kundene våre sanntidsinformasjon om blant annet rutetider, forklarer Lae. Det er viktig at løsningen oppleves brukervennlig og at det er få steg i kjøpsprosessen – jo færre steg, jo bedre!