ANNONSE

Norge leverer fremdeles sterkt: Alle piler peker rett vei for Cheffelo

Walker Kinman, adm. dir. i Cheffelo.
Foto: Cheffelo
Linn Adine Andersen

Tapet minsker og omsetningen øker.

ANNONSE

Cheffelo, som inntil nylig het LMK Group, har sluppet sine regnskapstall for tredje kvartal. Matkasseselskapet, som står bak Adams Matkasse og Godtlevert i Norge, økte i perioden omsetningen til 211 millioner svenske kroner. Dette til sammenligning med 205,5 millioner i tilsvarende periode i fjor.

Driftsresultatet (ebit) økte til -12,8 millioner. Dette opp fra -25,9 millioner i tredje kvartal 2022.

Vi har vært tydelige med at vårt viktigste kortsiktige mål var å være lønnsomme og selvfinansierende. For å kunne prate om fremtidig tilvekst i selskapet med troverdighet var det dessuten nødvendig å stabilisere inntektene og vise at vi kan øke leveransevolumene på en lønnsom måte. Begge disse målene har vi lykkes med, skriver Walker Kinman, administrerende direktør i Cheffelo, i en kommentar til rapporten.

Av den totale omsetningen på 211 millioner svenske kroner, utgjorde den norske virksomheten 51 prosent – altså rundt 107 millioner. Dette er en liten nedgang fra samme periode i fjor hvor Adams Matkasse og Godtlevert stod for 55 prosent av den totale omsetningen.

Cheffelo skriver også i rapporten av salgsutviklingen i september resulterte i at nettoomsetningen økte for første gang siden tredje kvartal 2021.

 

Del artikkel: