Høy kvalitet og innovasjon
De ti finalistene representerer det ypperste av norsk netthandel, sier juryleder Stian Andersen, head of B2C strategy i e-handel og logistikk i Posten Bring. – Juryen har lagt stor vekt på brukeropplevelsen, og vi er imponert over hvordan finalistene leverer på kvalitet og innovasjon, spesielt i en hektisk periode med Black Friday og førjulshandel.
De ti finalistene:
Kategori liten (opptil 50 mill. kr. i omsetning):
Barbershop – Oslo
Sense Garn – Sandnes
Boxo – Oslo
Kategori medium (50-250 mill. kr. i omsetning):
Care of Carl – Sverige
Mestergrønn – Oslo
Garnius – Haugesund
Kategori stor (over 250 mill. kr i omsetning):
Blivakker – Kristiansand
Lyko – Sverige
Getinspired – Trondheim
Fjellsport – Sandefjord
Imponerende nivå
Andersen roser de små nettbutikkenes evne til å konkurrere med de store aktørene, og fremhever deres kreative løsninger og sterke merkevarer. Han påpeker også den høye kundetilfredsheten og kontinuerlige forbedringen blant de mellomstore nettbutikkene. Om de største finalistene sier Andersen at de har "perfeksjonert alt fra logistikk til kundekommunikasjon", og at nivået er ekstremt høyt.