ANNONSE

Norges største markedsplass får ytterligere konkurranse – nå for boligkjøp på nett

Styreleder Grethe Meier og daglig leder Rune Paulseth i Bomega lanserer Hjem.no. // Foto: Studio Elisenberg
"Norske forbrukere misliker monopol".
Jimmy Andersson

Finn.no får ytterligere konkurranse. Nylig slo 330 norske bilforhandlere seg sammen og lanserte markedsplassen Drive.no, og nå er det på tide med en ny aktør innen boligannonser. Nemlig Hjem.no, en markedsplass som er eid av eiendomsmeglerne selv.

LES OGSÅ: DE vil utfordre Norges største markedsplass: "Håper å bidra til en sunnere konkurranse"

ANNONSE

Undersøkelser viser at de aller fleste nordmenn ønsker hjelp fra en eiendomsmegler når de skal kjøpe eller selge bolig. Og med Hjem.no håper man å skape mer konkurranse i dette digitale markedet, og sette en helt ny standard for kjøp og salg av bolig på nett.

Norske forbrukere misliker monopol, og ønsker valgmuligheter. Det gjelder særlig når de skal ta viktige beslutninger. Det å kjøpe og selge bolig er i høyeste grad en slik beslutning, sier Rune Paulseth, daglig leder i Bomega, som står bak den nye markedsplassen Hjem.no.

"Savnet alternativer"

Med norskutviklet teknologi i bunnen og smart bruk av kunstig intelligens og algoritmer, for å gi en bedre match mellom boligkjøper og -selger, håper Hjem.no kunne tilby en mer treffsikker søkefunksjon og et mer fleksibelt kartverktøy.

Et avgrenset, tradisjonelt boligsøk gjør at du bare får se akkurat det du har søkt etter. På Hjem.no vill vi vise deg mer relevante boligannonser, basert på dine søk og interesser. Vi vil ikke at du skal gå glipp av en mulig drømmebolig, så vi viser også det vi tror du kan være interessert i, sier Paulseth.

Eiendomsmeglere i Norge har i lengre tid ivret for større konkurranse innen annonsering og synliggjøring av boliger.

Grethe Meier er styreleder i Bomega, og har som administrerende direktør i Privatmegleren, selv savnet alternativer. Nå har hun fått med seg meglerkolleger i en rekke større kjeder på satsingen.

Hjem.no er en tjeneste som springer ut av eiendomsmeglernes eget behov for en bedre og mer moderne tjeneste. Det handler om at vi kan forene vår lokalkunnskap med en teknologi som fungerer slik vi er vant til fra de andre tjenester vi bruker mye i hverdagen, sier Meier.

Del artikkel: