Med varer i store forpakninger, i store lokaler plassert i nærheten av store byer – skal NorgesGruppens nye butikkjede Gigaboks være et nytt og annerledes tilbud til nordmenn.
Selskapet selv beskriver det nye konseptet som lagerbutikker hvor kundene kan handle direkte fra paller og binger.
Vi ønsker å gi nordmenn gode handleopplevelser gjennom et lagerbutikk-konsept som tilbyr store forpakninger og spennende merkevarer av god kvalitet og til en god pris. Vi mener ingen har det vi skal etablere i Norge i dag, sier Runar Hollevik, konsernsjef i NorgesGruppen.
Første butikk ut vil plasseres i storhandelsdelen av Metro Senter på Lørenskog, og alle butikker i den nye kjeden vil ha en størrelse på rundt 2500 kvadratmeter. Ambisjonen er å åpne 10 butikker innen 2025 – dersom konseptet faller i smak hos kundene.
LES OGSÅ: NorgesGruppen inngår avtale om RMA-teknologi: "Dette blir et viktig verktøy"
Vareutvalg og eksponering vil skille seg ut fra dagens butikker og gi kunden nye idéer og praktiske løsninger for å få hverdagen til å gå opp. Kvalitet og merkevarer til en god pris vil kjennetegne vareutvalget. Målet er at butikkene blir en destinasjon for storhandleren og storfamilien som er ute etter varer og pakningsstørrelser de ikke finner i vanlige dagligvarebutikker, opplyser NorgesGruppen i pressemeldingen.