Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Norsk moteselskap tar opp kampen med nettgigantene

therese.karlsrud.haugen
therese@ehandel.com

Lanserer ny nettbutikk.

 

ANNONSE

Den norske nettbutikken Villoid.no har frem til nå satset fullt på merkeklær til kvinner, men åpner nå også opp for gutta. Det kom frem i en Instagram-post tidligere denne uken.

Det er Jeanette Dyhre Kvisvik og Jarle Snertingdalen, som har startet Villoid.no og som nå lanserer nye Villoman.no. Selskapet har forhistorie som moteapp, men ble lansert som nettbutikk i Norge i 2018.

Takket være dere, kjære jenter, vokser Villoid så fort at vi er på vei til å bli en av Norges største fashion-butikker! Og for å feire åpnet vi nå en egen ny nettbutikk for menn: VILLOMAN.NO, skriver Villoid på Instagram.

Da Ehandel snakket med Villoid tidligere i år kunne markedssjef Andreas Kristiansen røpe at en ekspansjon var under vurdering. Enten over landegrenser eller med nye kategorier. Nå styrker de virksomheten ytterligere med egen nettbutikk for menn.

For å nå de målene vi har, som er å bli store, så er det jo et naturlig steg å gå over landegrenser eller inn i nye kategorier. Vi vurderer flere strategiske valg, men først skal vi bli mer solide der vi allerede er, sa Kristiansen til Ehandel i februar.

Selskapet har tidligere meddelt at målet er å nå 100 millioner kroner i omsetning innen få år. Under sitt første driftsår i 2019 landet de på 21,5 millioner kroner og i år ligger nettbutikken an til over det dobbelte.

LES OGSÅ: Villoid vokser i tøff bransje - i rute til 100 millioner

"Mer testosteron i sving"

I et intervju med Nettavisen sier medgründer og daglig leder, Jeanette Dyhre Kvisvik, at norske menn er en glemt målgruppe innen den digitale motebransjen.

Det er få digitale tilbud for norske menn innenfor mote, så vi så en mulighet. Villoman er den første rendyrkede nettbutikken som retter seg mot menn. Nettbutikkene retter seg mot sport når det gjelder menn, som er den glemte målgruppen, sier gründer og daglig leder av Villoid, Jeanette Dyhre Kvisvik, i en kommentar til Nettavisen.

Dyhre Kvisvik peker på at de har noe mange av deres utenlandske konkurrenter ikke har, nemlig muligheten til å levere varen hjem samme dag uten ekstra toll og avgifter.

Hun forteller at den nye motesatsingen skal inneholde kule merker som appellerer til både unge menn og kvalitetsbevisste menn i 40-50 årene.

Menn vil kjøpe nå, bli ferdig med det, og få varen raskt levert hjem på døren. Det er mer testosteron i sving. Her ligger vår verdi, i motsetning til utenlandske nettbutikker kan vi levere varen hjem samme dag og dagen etter og uten ekstra toll og avgifter.

Del artikkel: