I en pressemelding kommer det frem at Columbus Digital Commerce ansetter netthandelsspesialist Ole Johan Lindøe som Principal Strategy Advisor.
Han har en unik erfaring med å utvikle og gjennomføre omnikanal-strategier innen e-handel for ledende retailmerkevarer i våre markeder, sier Erling Schjetne, Business Line Executive for Columbus Digital Commerce og daglig leder i Columbus Norge.
Lindøe har bakgrunn fra selskaper som Elkjøp, Power, Gresvig, Douglas, Felleskjøpet, Moods of Norway og SAS.
Etter en periode i Autostore der han ledet den globale markeds- og kommunikasjonsavdelingen, melder han nå overgang til Columbus, skriver Columbus i pressemeldingen.
Den tredje retailrevolusjonen
Ifølge Columbus Digital Commerce omsetter de for cirka 300 MNOK og har 250 ansatte i Norge, Sverige, Danmark, England og Polen.
Kundene omfatter selskaper som XXL, Toyota, Volvo Cars, Bestseller, Colruyt, Lindex, Mediq, Devold, Byggern/EA Smith, Hageland, Norsk Gjenvinning, Phoenix Group (Pharma), Vinmonopolet og Elkjøp.
Du kan si at vi er midt i den tredje retailrevolusjonen, preget av AI, automatisering og sosialt engasjement. Derfor er vi så glade for at Ole Johan Lindøe har valgt oss i Columbus. Han vil bringe, erfaring, energi og drivkraft til hele laget. Jeg ser frem til å starte samarbeidet og skape verdier for våre kunder, sier Head of Strategy & Solution Director i Columbus Digital Commerce, Dan Andersson.