ANNONSE

Norsk tech-selskap vokser i rekordfart - sikter mot 10 millioner

Gründerne bak Omnium. Fv.: Per Magne Skuseth, Eivind Lærum, Sveinung Sørsdal-Myrlid, Petter Balstad.
Foto: Omnium
Linn Adine Andersen

Kundeporteføljen vokser.

ANNONSE

Det norske teknologiselskapet Omnium har vokst i rekordfart under pandemien. De siste månedene har selskapet signert en rekke nye kunder, og etterspørselen etter deres løsning innen ordrebehandling fortsetter å vokse.

Økt netthandel har ført til at mange har hatt utfordringer med å håndtere det høye ordrevolumet, og det har blitt et større behov for mer automatisering og effektivitet i ordrebehandlingen. Samtidig har handlemønsteret endret seg, og folk forventer en enhetlig kundeopplevelse uansett om de handler på nett, i butikk eller gjennom klikk og hent, sier Petter Balstad, CEO i Omnium, til Ehandel.

Selskapet leverer sitt skybaserte ordrebehandlingssystem til blant annet Varner, Mestergruppen, EuroSko og Sport1. I løpet av den siste tiden har blant annet Bang & Olufsen, Elite Foto, Ferner Jacobsen og Fagmøbler signert kontrakt med teknologiselskapet.

LES OGSÅ: Internasjonal suksess for norsk teknologi-startup: "Vi får henvendelser fra USA"

På grunn av pandemiens restriksjoner har hovedfokuset det siste året ligget på det nordiske markedet. Fremover vil det legges til rette for høyere tilstedeværelse i utlandet.

Til tross for reiserestriksjonene er vi i kontraktsforhandlinger med kunder i blant annet USA, og vi ser frem til å endelig kunne treffe kundene der de er igjen - både i Skandinavia og i resten av verden, sier Balstad.

I februar i år fortalte Balstad til Ehandel at selskapet håpet å passere 10 millioner kroner. Det bekreftes at selskapet ligger godt an til å nå omsetningsmålet på 10 millioner kroner i 2021, hvor det aller meste av dette er ARR, Annual Recurring Revenue. Med en voksende kundeportefølje og fortsatt økt etterspørsel ser det kommende året svært lovende ut for Omnium.

Del artikkel: