Det norske teknologiselskapet Omnium har vokst i rekordfart under pandemien. De siste månedene har selskapet signert en rekke nye kunder, og etterspørselen etter deres løsning innen ordrebehandling fortsetter å vokse.
Økt netthandel har ført til at mange har hatt utfordringer med å håndtere det høye ordrevolumet, og det har blitt et større behov for mer automatisering og effektivitet i ordrebehandlingen. Samtidig har handlemønsteret endret seg, og folk forventer en enhetlig kundeopplevelse uansett om de handler på nett, i butikk eller gjennom klikk og hent, sier Petter Balstad, CEO i Omnium, til Ehandel.
Selskapet leverer sitt skybaserte ordrebehandlingssystem til blant annet Varner, Mestergruppen, EuroSko og Sport1. I løpet av den siste tiden har blant annet Bang & Olufsen, Elite Foto, Ferner Jacobsen og Fagmøbler signert kontrakt med teknologiselskapet.
LES OGSÅ: Internasjonal suksess for norsk teknologi-startup: "Vi får henvendelser fra USA"
På grunn av pandemiens restriksjoner har hovedfokuset det siste året ligget på det nordiske markedet. Fremover vil det legges til rette for høyere tilstedeværelse i utlandet.
Til tross for reiserestriksjonene er vi i kontraktsforhandlinger med kunder i blant annet USA, og vi ser frem til å endelig kunne treffe kundene der de er igjen - både i Skandinavia og i resten av verden, sier Balstad.
I februar i år fortalte Balstad til Ehandel at selskapet håpet å passere 10 millioner kroner. Det bekreftes at selskapet ligger godt an til å nå omsetningsmålet på 10 millioner kroner i 2021, hvor det aller meste av dette er ARR, Annual Recurring Revenue. Med en voksende kundeportefølje og fortsatt økt etterspørsel ser det kommende året svært lovende ut for Omnium.