En ny fusjon skal sette fart på innovasjon og nyskaping i MarTech-bransjen. Det er de to norske teknologiselskapene Papirfly og BrandMaster som slår seg sammen med det felles målet om å bli en ledende global leverandør innen merkevarebygging.
Denne sammenslåingen representerer et viktig skritt i selskapets utvikling. Vi redefinerer og former BAM™s fremtid, og vi føler sterkt at det å slå oss sammen med BrandMaster vil tillate oss å realisere våre strategiske mål, samtidig som vi fortsetter å gi en stor verdi for kundene våre, sier Per Oldeide, administrerende direktør i Papirfly, i en pressemelding.
De to selskapene har til sammen over 500 globale selskaper som styrer merkevarene sine gjennom deres plattformer, og over 1.000.000 aktive brukere hver dag. Etter en fusjon vil selskapene fortsette med sine respektive navn, under et nyopprettet konsern ved navn Papirfly Group.
LES OGSÅ: Internasjonal suksess for norsk teknologi-startup: "Vi får henvendelser fra USA"
Både BrandMaster og Papirfly har vokst betydelig de siste årene, og med store globale merkenavn som BMW, Helly Hansen, Unilever og IBM på kundelisten vil denne sammenslåingen gi våre kunder en solid partner som kan vokse sammen med dem, og ta for seg de riktige teknologiske fremskrittene som må til for å lede an i bransjen, sier Karl Fredrik Lund, administrerende direktør i BrandMaster, og fortsetter:
Videre har begge selskapene en sterk skandinavisk arv, noe som gjenspeiles i begge selskapskulturene, og sammen vil vi skape enda mer spennende utviklingsmuligheter for våre ansatte.
Gjennom de neste to årene vil arbeidet med integrasjonen finne sted, og fokuset ligger i å skape synergier mellom de to selskapene. Begge selskapene har hovedkontor i Norge, men for tiden kommer selskapenes salg primært fra internasjonale markeder.
Gründer og konsernsjef i Papirfly, Per Oldeide, vil gå over til rollen som styreleder for den nye gruppen, med Phil Owers som administrerende direktør i Papirfly og Karl Fredrik Lund som konsernsjef for gruppen og BrandMaster.