For ett år siden ble det norske betalingsselskapet Dintero listet som et av de heteste selskapene innen norsk tech, og som et selskap som var verdt å følge med på. Gjennom 2021 har selskapet gjort en rekke nyansettelser, rigget seg for videre internasjonal vekst, samt fått konsesjon som betalingsforetak – hvilket åpner dørene for utvikling av nye tjenester til deres kunder.
Nå ser selskapets Growth Manager, Magnus Gleditsch, tilbake på et år med vekst samtidig som han forventer tilsvarende økning i 2022.
Vårt fokus på å bygge team med dyktige utviklere for å handle agilt har virkelig betalt seg. Vi har raskt kunnet tilby nye løsninger for blant annet restaurantbransjen og bestilling via QR-kode, og vi jobber kontinuerlig med å forbedre onboarding for nye merchants slik at man kommer raskt i gang med online salg, sier Gleditsch i en pressemelding.
Siden lansering i nabolandet Sverige første kvartal 2021, ligger nå andelen av det totale volumet på rundt 10 prosent fra svenske kunder. Gjennom året har betalingsselskapet doblet antall ansatte, og teamet består nå av dyktige nøkkelpersoner som skal bidra til videre vekst, forteller Gleditsch.
LES OGSÅ: Dintero gjør seg klar for kamp: "Vi har store ambisjoner"
Han presiserer videre at det er privilegium å kunne ansette under en pandemi med krevende tider.
Vi har fortsatt investeringene i plattformen og ser frem til å lansere flere nye tjenester i året som kommer. Alt i alt så har det vært et godt år for Dintero og vi må takke alle våre ansatte, kunder og partnere for den innsatsen som ble lagt ned i 2021, sier Gleditsch.
Det røpes dessuten at en ny løsning lanseres innen kort tid, og det kommende året ser altså svært lyst ut for betalingsbransjens nykommer.
Det er ingen grunn til at vi ikke skal lykkes framover. Vi lanserer straks en helt ny løsning for markedsplasser og plattformer. Følg med, avslutter Gleditsch.