Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Norske Omnium styrker teamet og står på trappene til Sverige: “Et uforløst potensial”

Omnium styrker laget med Martin H. Brekke, Kristian Hagset og Tonje Larsen. // Foto: Omnium
Ser store muligheter i det svenske markedet.
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Omnium fortsetter å vokse. Det norske teknologiselskapet har allerede fått et godt fotfeste i hjemlandet, og signerte tilbake i 2022 sin første kunde i USA via datterselskapet Omnium Inc.

Først nå er de klare for å erobre Sverige, men det er en grunn til at tech-selskapet har ventet med å ta dette steget. Omnium har hatt et sterkt fokus på å videreutvikle sitt skybaserte ordresystem (OMS) og å bygge en robust og skalerbar løsning.

ANNONSE

Med tre ferske rekrutteringer, hvorav én av disse får ansvaret for det svenske markedet, står norske Omnium klare for det som vil bli en nordisk lansering.

Nå skal vi ut og fortelle flere bedrifter om gevinstene med et ordrebehandlingssystem, sier Petter Balstad, administrerende direktør i Omnium.

Med seg på laget har han nyansatte Martin H. Brekke, Tonje Larsen og Kristian Hagset i rollene som henholdsvis salgssjef, markedssjef og Sverige-sjef.

Stigende etterspørsel

Hagset ser et stort potensial i nabolandet, og er svært fornøyd med at Omnium allerede har landet flere avtaler som sørger for en aktiv tilstedeværelse når han tar fatt på jobben med å sikre den videre utviklingen i det svenske markedet.

Her er nemlig selskaper som Granngården, Lundhags og Toteme allerede på kundelisten.

Interessen fra potensielle kunder og partnere er stor og vi er allerede i full gang med å møte den stigende etterspørselen. Vi akselererer dialogen med kunder samtidig som vi fordyper dialogen med partnere som skal delta i leveranse av prosjektene, sier Hagset, før han fortsetter: 

Vi merker også stor interesse fra framgangsrike svenske tech-selskaper som det er naturlig å samarbeide med.

"Et uforløst potensial i Sverige"

Han tror svenske aktører er klare for å investere i nye teknologiske løsninger i 2024, til tross for mange det siste året har passet godt på pengeboka. Nå har nemlig stadig flere et sterkt fokus på den omnikanale kundeopplevelsen.

Mange selskaper må også ta neste steg i realiseringen av sin omnikanal-strategi – de har høye mål for den helhetlige kundeopplevelsen, men gjennomføringen er dessverre ikke like bra, kommenterer Hagset.

Hagset mener at markedet for ordrebehandlingssystemer forventes å øke kraftig på et globalt nivå, samt at vi kun er i startfasen av denne veksten her i Norden. Med første fot i vannet hos våre svenske naboer, skal Omnium ri vekstbølgen som er forventet de kommende årene.

Svenske selskap er generelt mer modne i sin digitale utvikling enn selskaper i andre nordiske land. Med tanke på Omniums framgang i andre land, så ser jeg at det er et uforløst potensial i Sverige. Jeg ser også et stort marked innen B2B der det skjer en rask digitalisering i mange selskaper, runder Hagset av.

Del artikkel: