ANNONSE

Northugs e-handelsrykk – setter inn støtet med nyrekruttert nettsjef

Mathias Kallum Ferre, E-Commerce Manager hos Northug.com.
Linn Adine Andersen

"Jeg har virkelig tro på både merkevaren og nettbutikken"

 

ANNONSE

Varemerket Northug fyller hyllene i nettbutikken Northug.com. Uten betydelig innsats har nettbutikken vært i drift siden 2019, men først nå settes støtet inn. Med nyinnhentede Mathias Kallum Ferre til stillingen E-commerce Manager i selskapet, skal det settes fart på veksten i nettbutikken til den tidligere langrennsløperen.

Vi har mål om vekst og positiv utvikling. Jeg har virkelig tro på både merkevaren og nettbutikken, hvilket gjorde at jeg ville være med på laget, og er veldig klar for å gjøre dette bedre, forteller Kallum Ferre til Ehandel.

Tross en jevn, positiv utvikling på nett finnes det en rekke punkter som skal forbedres og økes ytterligere. Her har Kallum Ferre god erfaring fra en liknende stilling i den over 100 år gamle bedriften Ferner Jacobsen.

Med ansvar for å både forme og optimalisere kundereisen, og med målet om en sømløs "fygital" handleopplevelse, kan han benytte seg av tidligere erfaringer i den nye stillingen.

Ferner Jacobsen skal være og er best på sitt felt, og det er dette jeg tar med videre til Northug, sier Kallum Ferre.

Videre kan han fortelle at det i planene for nettbutikken ligger mye teknisk arbeid for å kunne skape resultater nettopp på nett, men også hos merkevarens forhandlere. Et godt samspill mellom de fysiske forhandlerne og nettbutikken settes nemlig svært høyt hos Kallum Ferre og resten av Northug.com-teamet.

Det vil være nødvendig både på kort og lang sikt å forbedre både nettsidehastighet og konvertering. I tillegg til å øke antall besøkende vil jeg se på hele kundereisen. I likhet med Ferner Jacobsen er ikke bare Northug.com en nettbutikk, men en informasjonsside og et salgsvindu, sier Kallum Ferre, og fortsetter:

Sammen skal vi bli bedre (og større) gjennom lagspill. Jeg ønsker at alle Northug-forhandlere fra sør til nord skal merke at jeg har fått jobben.

Det kan bli spennende å følge denne relativt ferske nettbutikken de neste årene, hvor det finnes en klar ambisjon om videre vekst i det norske markedet. Med en allerede godt etablert merkevare vil kvalitet og innovasjon være nøkkelen, ifølge Kallum Ferre, som legger til at Northugs følgerbase på over en halv million brukere i egne kanaler kommer godt med.

Del artikkel: