ANNONSE

Nortura om dataangrepet: “Vi er fortsatt i en usikker situasjon“

Foto: Nortura
Linn Adine Andersen

Må sette igang manuelle alternativer.

ANNONSE

Den 21. desember ble Nortura utsatt for et dataangrep. Selskapet stengte ned alle IT-systemer og fjernet internettilgangen på sine lokasjoner for å minimere mulig skade på systemer og operasjoner.

Nå arbeider sikkerhetseksperter med å skanne og analysere servere for å lokalisere virus og fjerne disse fra systemet, opplyser Nortura på sine nettsider. Samtidig jobbes det for mest mulig funksjonalitet i en offline arbeidshverdag.

 

Vi jobber nå for å finne løsninger for å kunne åpne for noe produksjon og å få manuelle alternativer til systemene våre. Vi er dessverre fortsatt i en usikker situasjon, men håper vi får opp disse funksjonene, sier Kjell S. Rakkenes, konserndirektør for bærekraft og kommunikasjon i Nortura, i en oppdatering på deres nettsider.

Målsettingen er å normalisere situasjonen så raskt som mulig, og Nortura opplyser videre at situasjonen ikke påvirker leveransen av julemat da det aller meste er blitt ekspedert og sendt til kunde innen 21. desember.

 

Del artikkel: