ANNONSE

NOVA øker satsingen på e-handel – styrker posisjonen i Sverige

Teamet i nylig oppkjøpte Cloud Nine.
Foto: David Aler
Linn Adine Andersen

Bygger stein for stein i nabolandet.

ANNONSE

NOVA Consulting Group kjøper opp det svenske digitalbyrået Cloud Nine og styrker sin satsing i nabolandet. Cloud Nine er en av Sveriges ledende aktører innen e-handel, og blir med dette en del av en byrågruppe som NOVA bygger opp i det svenske markedet.

Etterspørselen etter vekstdrevne e-handelsløsninger øker nå enda mer takket være pandemien. Med Cloud Nine får vi en sterk start på 2022 i Sverige og enda bedre muligheter til å møte kundenes behov for å forsterke sine e-handelsløsninger. Sammen med NOVA blir Cloud Nine en viktig del av det digitale økosystemet av tjenester som vi tilbyr, sier Geir Allan Hove, konsernsjef og gründer av NOVA, i en pressemelding.

I 2021 kjøpte NOVA SEO og SEM-spesialistselskapet Pineberry, i tillegg til martech-byrået Infunnel. Samtidig er selskapet allerede i gang med etableringen av to nye selskaper i Sverige som skal levere tjenester innen design og brukeropplevelse, og strategisk merkevarerådgivning.

Skal bli ledende i Sverige

Selskapet opplyser at ytterligere oppkjøp og nyetableringer i fremtiden skal gjøre NOVA ledende i nabolandet innen en rekke områder, som e-handel, digital markedsføring, digital tjenestedesign og strategisk merkevareutvikling.

Blant NOVAS kundeliste i Sverige finner vi blant andre C More, SEB, Granngården, PostNord, Volkswagen, Sony Music, Houdini Sportswear, Visma og Mercedes. Gjennom oppkjøpet av Cloud Nine tilbys e-handelsløsninger til flere ledende e-handelsplattformer som Optimizely, Litium og Centra.

Sammen med NOVA øker vi våre muligheter til å levere alle de digitale tjenestene som kundene trenger for å kunne øke sin vekst. Samtidig kan vi beholde vår entreprenørånd og gi alle ansatte muligheten til å bli medeiere i selskapet, sier Carl-Fredrik Risbecker, CEO i Cloud Nine.

NOVA Consulting Group har hatt jevn lønnsom vekst siden oppstart, og har de siste syv årene kunnet vise til en vekst på over 20 prosent årlig. I høst meddelte konsernet at man nærmet seg en omsetning på 500 millioner kroner for 2021.

I oktober etablerte dessuten NOVA det digitale markedsføringsbyrået Rocket, som skal dekke det norske markedet. Rocket er gründet av Magnus Strømnes Bøe, Vegard Rohde Garder og Erik Holland Haukebø.

Del artikkel: