Det danske programvareselskapet Shipmondo har gjort suksess på hjemmemarkedet med sin fraktløsning for nettbutikker. Nå tar selskapet for alvor steget inn på det norske markedet.
Shipmondo er en online plattform for frakt- ordrehåndtering og kan sammenlignes noe med norske Consignor, som også er en programvare for fraktløsninger. I dag har det danske selskapet 30 000 kunder fra hele verden.
Det skal være lett å drive nettbutikk - også i Norge. Vi er derfor glade for å kunne tilby norske næringsdrivende velkommen og hjelpe dem med å drive nettbutikk enda mer effektivt. Vi har et sterkt samarbeid med PostNord, Bring, GLS, UPS og mange flere og tilbyr en komplett løsning til frakt- og ordrehåndtering, slik at tiden i stedet kan brukes til å få bedriften til å vokse, forteller medgründer Hung Ho, som står bak virksomheten sammen med Nicklas Nguyen, i en pressemelding.
Shipmondo tilbyr å samle alle fraktavtaler i ett og samme system. Med deres plug'n play integrasjon til blant annet Shopify, WooCommerce og Magento skal man som nettbutikk kunne få alle ordre automatisk importert.
Vi importerer ordrene fra nettbutikken automatisk, og man kan booke frakt, skrive ut transportetiketter, avslutte ordre, motta betaling, sende personlig beskjeder, spore pakker og mye mer - på nett - i ett system - med få klikk og på kort tid, skriver selskapet.
Utover Norge har Shipmondo også store ambisjoner for resten av Norden samt Benelux-landene.