Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Ny nettbutikk tar opp kampen mot internasjonale giganter

Alexander Stålnacke, e-Commerce Manager for den nye nettbutikken Revert.no.
therese.karlsrud.haugen

Fra Fjellsport.no til nytt friluftskonsept.

ANNONSE

I det samme momentet som hele Norge ble stengt ned på grunn av coronaviruset, så Revert.no dagens lys. En nettbutikk som har planer om å bli landets beste innen urbant friluftsliv, streetwear, skate og snow. 

Revert.no skal representere de urbane friluftsmenneskene som typisk har en fortid innen skate, surf og snowboard. Og vi vil at de skal få handle lokalt – fra en norsk butikk, sier Alexander Stålnacke, e-Commerce Manager i Icon Distribution, som står bak satsingen. 

LES OGSÅ: Norsk nettbutikk vokser i tøft babymarked: "Mål om å klare 20 millioner"

Stålnacke som har fått ansvaret for den nye nettbutikken, har selv lang erfaring fra netthandel innen sport og fritid fra Fjellsport.no. I 2019 omsatte Fjellsport for over 400 millioner kroner.

Med god kunnskap om det norske markedet og med merkevarer som ikke er så etablerte i Norge fra før, har det nye selskapet stor tro på å lykkes i kampen mot internasjonale giganter.

Jeg startet ganske tidlig i Fjellsport, tilbake i 2013 og har hatt flere roller der, men mest knyttet mot produkt, innkjøp og marked. Men i starten når vi ikke var så store som nå så gjorde vi alt fra å svare kunder på mail/telefon, plukke og pakke varer samt å ta i mot varer i systemet, i tillegg til å kjøpe inn, skrive tekster og lage kampanjer, forteller Stålnacke.

Stålnacke har allerede jobbet med Revert.no i ett år og sluttet i Fjellsport i fjor sommer.

Beslutningen å søke nye utfordringer ble tatt rett før denne muligheten åpnet seg. Jeg har trivdes i å være med på oppbygningen av Antonsport.no og Fjellsport.no så dette fristet for mye til å ikke gi full gass med. Vil legge til at jeg har vært utrolig heldig som har fått jobbe så tett og lenge med Eric Sandtrø, en bedre mentor og kollega kan man vel knapt ha når man jobber med netthandel, sier han.

"Ser ut som vi blir lønsomme første driftsår"

Revert.no tilbyr i dag merker som Obey, Super73, Grand Trunk, Penny, The Hundreds, Stance, Rome, Bataleon, Element, Globe, Igloo coolers og Chinatown Market. Med lager i Vestfold og Telemark loves det også rask levering.

Siden lanseringen i mars nærmer nettbutikken seg allerede 50 000 besøk, samtidig som flere hundre ordre skal være lagt inn av kunder over hele landet. Selskapet vil ikke røpe noe om mål for omsetning, men regner med å bli lønnsomme allerede første år.

Jeg ønsker ikke å dele konkrete tall på ambisjonsnivået på omsetningen enda, men det ser ut til at vi treffer et behov i markedet som kan bli betydelig og det ser ut som vi blir lønnsomme allerede i løpet av første driftsår. Så ønsker vi en god og sunn vekst herfra, avslutter Stålnacke.

LES OGSÅ: Fra snus til apotek - tar sikte på 250 millioner innen tre år

Del artikkel: