ANNONSE

Ny rapport viser avtagende inflasjon på nett

Mat øker fortsatt i pris, men 15 av 18 kategorier minsker i USA
Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

"Største nedgang på 31 måneder".

ANNONSE

Prisene øker ikke lenger, men faller i netthandelen i USA. Dette rapporterer Adobe, som følger med på utviklingen via sin Digital Price Index (DPI).

Adobe, som har data fra 85 av de 100 største nettbutikkene i USA, melder dermed at de ser tegn til avtagende inflasjon i spesielt netthandel. Og det er drevet av salgsfestene.

Prisfallet i november på nett ble drevet av blant annet store rabatter på Cyber ​​​​Monday og Black Friday, men vi ser også tegn på at generell inflasjon i netthandelen er i ferd med å kjøle seg ned, sier Patrick Brown, ansvarlig for growth marketing og insights i Adobe .

Prisene på nett i USA falt 1,9 prosent i november på årsbasis, og med 3,2 prosent sammenlignet med oktober, ifølge Adobe.

Men det er selvsagt ikke alle produktkategorier som viser reduksjoner. Mat på nett stiger for eksempel fortsatt i pris.

I kategorier som dagligvare og personlig pleie, som ikke er salgsfremmende i sin natur, ser vi prisøkningene falle fra toppene på sensommeren og tidlig høst, sier Patrick Brown.

Dette skal være den tredje måneden på rad at prisene på nett har falt på årsbasis. Og tapet i november blir det største på 31 måneder.

USAs offisiell KPI-statistikk for november publiseres 13. desember.

Del artikkel: